۰ نفر
۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰

نقد و بررسی کتاب «چه کسی لباس مرا پوشید» که روایت اسارت سرباز ایرانی و ماجرای پیچیده شهادت اوست، در کتابخانه ملی نقد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشست نقد و بررسی کتاب «چه کسی لباس مرا پوشید»، خاطرات آزاده محسن فلاح، نوشته محبوبه شمشیرگرها، ساعت 10:30 صبح سه‌شنبه 24 مرداد در کتابخانه ملی در بزگراه حقانی برگزار می‌شود.

این کتاب روایت منحصر به فردی است که شاید فقط در فیلم‌ها اتفاق بیفتد. داستان اسارت سرباز ایرانی و شهادت فردی دیگر با لباس ایشان و برگشتن او پس از حدود هشت سال به آغوش خانواده و در سوی دیگر داستان برگزاری مراسم ختم و خاکسپاری برای شهیدی که لباس محسن فلاح را پوشیده بود از جذابیت‌های خاص داستان است.

شمشیرگرها معتقد است که پرداختن به مسایل اسرای ایرانی در عراق و کارهای فرهنگی و جمعی که آنجا انجام می‌شد، این کتاب را به یک دایره‌المعارف فرهنگ اسرای ایرانی تبدیل کرده که فلاح به خوبی از پس روایت آن برآمده است.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «خود به زور و با آخرین توانی که در بدن داشتم، کم‌کم، پیراهن را از تنم درآوردم و به کناری انداختم. غافل از این‌که این لباس چه روزگاری را برای من و خانواده‌ام و از ما مهم‌تر، چه سرنوشتی را برای یکی دیگر از رزمنده‌ها و خانواده او رقم خواهد زد.»

 

57243

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 696924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =