میزان به نقل از رئیس شورای ملی زیتون نوشت: برای سال جاری کمبود محصول زیتون در بازار نخواهیم داشت به همین خاطر صحبت‌هایی ناشی از کمبود بار به دلیل سرمازدگی و آسیب محصولات و افزایش قیمت ناشی از آن تایید نمی شود.

مهدی عباسی در خصوص تغییرات قیمت زیتون در برای سال جاری گفت: پیش از این برخی افراد پیش بینی افزایش قیمت زیتون را برای سال جاری داشته اند که این دست از پیش بینی ها با هدف اتکا به واردات صورت می گیرد و در نهایت به دلیل نادرست بودن به تولید کننده داخلی آسیب می رساند.

وی در خصوص تغییرات قیمت زیتون گفت: مدت کوتاهی پیش از زمان برداشت و با توجه به کمبود بار به طور معمول افزایش 10 تا 20 درصدی اتفاق می افتد که این افزایش قیمت با برداشت محصول جدید تعدیل می شود. 

رئیس شورای ملی زیتون در توضیح تغییرات قیمت زیتون برای سال جاری گفت: در سال 95 افزایش قیمت زیتون 15 الی 20 درصد بوده که دلیل آن به خاطر سال نیاور بوده است ولی برای سال جاری پیش بینی کاهش قیمت نیز خواهیم داشت.

عباسی عنوان کرد: برای محصول زیتون سال جاری سرمازدگی آسیب هایی به باغداران برخی استان ها وارد کرد ولی به دلیل سال آورد بودن میوه زیتون، خسارت چشمیگیر و تاثیرگذار نبوده، به همین دلیل کاهش تولیدی در بازار نخواهیم داشت.

 

39224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 699564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =