تجمع شهروندان تهرانی در اعتراض به فروش پارک به طلبکاران شهرداری/ توضیح شورایار سعادت‌آباد

شورایار سعادت‌آباد درباره تجمع مردم این محله در اعتراض به واگذاری اراضی یک زمین فضای سبز به طلبکار شهرداری پاسخ داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین تجمع و اعتراض اهالی محله بوعلی واقع در منطقه سعادت آباد در شمال تهران که در حوزه شهرداری منطقه 2 واقع است در اعتراض به تغییر کاربری فضای سبز به تجاری و واگذاری به پیمانکار شهرداری امروز شکل گرفت.

اهالی سعادت آباد، در این تجمع پلاکاردهایی همراه داشتند که در یکی از پلاکاردها نوشته شده بود شهروندان نسبت به واگذاری املاک عمومی به طلبکاران شهرداری معترضند. آنها به شورای شهر جدید هشدار داده اند در صورت بی توجهی به این خواسته شهروندان، در خیابان بهشت تجمع خواهند کرد.
در این رابطه با رضا امیدوار تجریشی شورایار محله سعادت آباد گفتگو کردیم که در ادامه می خوانید:

چرا شهروندان سعادت آباد به شهرداری معترضند؟
شهروندان محترم در کل منطقه دو معترض به زمین فروشی و باغ فروشی و فضای سبز فروشی از سوی شهرداری هستند. معترضند به این روند تبدیل به رویه عادی شهرداری شده. حتی ما شاهد هستیم حرفهایی در جریان است که پهنه آموزشی هم برای مجموعه تجاری فروخته شده است و شهروندان به این مسئله معترضند. یعنی دبیرستان در شهرک قدس (غرب تهران) فروخته شده و جواز تجاری به این زمین داده اند. این خلاف قانون است. اصلا نمی توان پهنه آموزشی را برای کاربری تجاری بفروشید.

اعتراض مردم از سوی مسئولان پیگیری شده است؟
آقای حقانی عضو شورای شهر در این باره پیگیری هایی داشته است. مردم معترضند در فضای سبزی که در کوی فراز واقع در سعادت آباد و یکی از بهترین نقاط محله است و دید عمومی شهر را دارد، زمین در ازای بدهی شهرداری به پیمانکار واگذار شده است. الان اهالی محله فراز و بوعلی معترضند چون این زمینها سرانه عمومی و فضای سبز بوده ولی برای بدهی واگذار شده است.

قرار است در زمین واگذار شده چه چیزی ساخته شده؟
مجوز مجتمع تجاری اداری در این زمین داده اند. هم اکنون در محله سعادت آباد جای پارک وجود ندارد و با این کاری که انجام شده، معضلات بیشتر می شود. الان در کوچه پس کوچه های منطقه، مردم شبانه دوبله پارک می کنند به خانه می روند، وضعیت قطعا بدتر خواهد شد.

 

و نهایتا  موضوع به کجا خواهد رسید؟

بالاخره شهردار جدید باید بیاید و تعیین تکلیف کند. یکی از مشکلات اصلی شهردار جدید همین مسایل است .چون واگذاری زمین به صورت قطعی به پیمانکار که طلبکار شهرداری است انجام شده و باید با اقدامات قانونی و دادگاه این مسئله را دنبال کرد. فعلا کاری نمی توان کرد چون شهرداری ملک را بابت بدهی به پیمانکار داده است. ولی طرح تفصیلی را بررسی کنیم می بینیم خلاف قانون است.

 


46231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 699606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =