ایرنا نوشت: منیر حداد، قاضی تحقیقات دادگاه صدام: میزان مشارکت درهمه پرسی کردستان عراق در دو استان کرکوک و سلیمانیه از 20 درصد فراتر نرفت.

وی در گفتگو با خبرگزاری المعلومه عراق با اشاره به مشارکت بسیار پایین در این دو استان پیش بینی کرد سرنوشت مسعود بارزانی همچون سرنوشت صدام حسین دیکتاتور سابق عراق خواهد شد.

منیر حداد به نقل از منابع خود در جنبش تغییر گفت که بی تفاوتی و عدم استقبال شهروندان از همه پرسی استقلال کردستان در استان های کرکوک و سلیمانیه کاملا آشکار بود.

گفتنی است: با وجود مخالفت های جهانی و دولت مرکزی عراق با همه پرسی اقلیم کردستان عراق ، مسعود بارزانی رئیس حزب دموکرات کردستان عراق این همه پرسی را در تاریخ 25 سپتامبر 2017 (3 مهر 1396) در مناطق تحت سلطه اقلیم و حتی برخی مناطق مورد اختلاف میان بغداد و اربیل برگزار کرد.

دولت و مجلس عراق، دبیرکل سازمان ملل و کشورهای منطقه و اروپا و آمریکا ضمن محکوم کردن این همه پرسی مغایر با قانون اساسی عراق، هر گونه اثر قانونی نتایج این همه پرسی را رد و بار دیگر بر حفظ یکپارچگی و تمامیت ارضی عراق تاکید کردند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 711167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
    4 1
    اگر واقعا این حرف درست باشه نشون میده مردم از اینهمه تنش در منطقه خسته شدند و نمیخواهند مسئله جدیدی حتی اگر حق طبیشون باشه در منطقه بوجود بیاد و باید افرادی که بی جهت در منطقه ایجاد آشوب می کنند دست از این رفتارشون بردارند