ایسنا نوشت: وزیر آموزش و پرورش در واکنش به اظهارات یکی از مسوولان آموزش و پرورش مبنی بر وجود چند ده هزار نفر در آموزش و پرورش که بدون انجام کاری حقوق دریافت می‌کنند، گفت : از همان مسول بپرسید ممکن است در سازمانی پرتی نیرو داشته باشیم اما اینکه در بخش های اداری چند ده هزار نفر حقوق بگیرند و کاری نکنند نداریم و ادعای آن دوست را تکذیب می کنم.

محمد بطحایی در حاشیه آیین آغاز سال تحصیلی در دانشگاه شهید رجایی، اظهار کرد: با سه ساله شدن دوره فنی و حرفه ای قطعا نیاز ما به نیروی انسانی در بخش هنر آموز و آموزش های فنی و حرفه ای بیشتر خواهد شد.

وی افزود: البته با مشکل خروجی‌ها نیروی انسانی و بازنشستگی قابل توجهی از همکاران در چهار سال آینده مواجهیم که رفع آن در قالب برنامه جامع نیروی انسانی دنبال می شود که در دست تهیه است.

بطحایی ادامه داد: اگر ظرفیت فعلی دانشگاه رجایی توانایی تامین مستقیم این نیروها را نداشته باشد با تفاهم نامه ای میان دانشگاههای دیگر که امکانات دارند بویژه دانشگاه علمی کاربردی و فنی و حرفه ای، این ظرفیت را ایجاد می کنیم تا به صورت کوتاه مدت بتوانیم این کمبود نیرو را جبران کنیم.

وزیر آموزش و پرورش درباره کمبود نیرو با سه ساله شدن هنرستان ها گفت: این کمبود نیرو بتدریج شیب زیادی در آموزش های فنی و حرفه ای پیدا خواهد کرد. این کمبود بویژه در دانش آموزان پسر بیشتر است، اما بسیار امیدواریم با روش تفاهم نامه مذکور و استفاده از ظرفیت سایر دانشگاهها که در حوزه تربیت معلم تجربه دارند آن را جبران کنیم.

بطحایی درباره آزمون استخدامی آموزش و پرورش در بهمن ماه عنوان کرد: صحبت های مقدماتی انجام گرفته است تا در اواخر دی ماه آزمون استخدامی را برگزار کنیم اما تاریخ دقیق آن منوط به تایید سازمان امور استخدامی است که تا دو هفته آینده مشخص می شود.

وی افزود: یک اختلاف نظر با سازمان استخدامی در خصوص میزان کمبود نیروی انسانی وجود دارد که باید برطرف شود و به رقم ثابتی درباره تعداد جذب برسیم.

وزیر آموزش و پرورش درباره رتبه بندی معلمان گفت: رتبه بندی بر اساس قانون برنامه ششم باید یک انطباق و همبستگی بین نظام پرداخت ها و رتبه بندی ایجاد کند که در قالب یک لایحه به تایید مجلس برسد. اما در متن قانون یک اشاره به سقف بودجه های سنواتی شده که دست ما را برای آنچه از رتبه بندی انتظار داریم می بندد.

بطحایی ادامه داد: فکر می کنم برای آغاز اجرای این طرح مشکلات کمتری داشته باشیم اما در آینده مشکلاتمان جدی تر می شود. باید بتوانیم در قانون بودجه سال آینده این پیش بینی را انجام دهیم.

وی درباره تبدیل وضعیت 12 هزار نیروی قراردادی و پیمانی ها گفت: این سیاست کلی دولت برای آموزش و پرورش و سایر دستگاههاست. امیدوارم بتوانم موافقت دولت را برای تبدیل وضعیت بدست بیاوریم تا این تبدیل وضعیت صورت گیرد. امروز پاسخ صریحی که همکاران پیمانی وقراردادی از صحبتم دریافت کنند ندارم و این امر در دست پیگیری است.

وزیر آموزش و پرورش درباره کتب کمک آموزشی گفت: این واقعیت تلخی است که در نظام آموزش و پرورش وجود دارد و صادقانه بگویم نتوانستیم آن را برطرف کنیم. متاسفانه آزمون ها و آمادگی دانش آموزان برای کنکور که باید از متوسطه دوم آغاز شود، در برخی مواقع به دوره ابتدایی نیز کشیده شده و بخشی از این ایراد به آموزش و پرورش برمیگردد.

بطحایی ادامه داد: هنگامی که برای برخی مدارس آزمون ورودی برگزار می کنیم و ظرفیت آن مدارس پاسخگوی تعداد متقاضیان نیست این مشکلات بوجود میاید اما باید به صورت جدی بر روی این موضوع کار شود تا حداقل اگر امکان رفع آن نیست، مشکلات کاهش یابد.

وی با بیان اینکه تکلیف کردن تهیه و استفاده از کتب کمک درسی از سوی معلمان ممنوع است گفت: درخواست دارم معلمان به این تکلیف قانونی مقید باشند. به هیچ عنوان دانش آموزی نباید مجبور به استفاده از کتب کمک درسی شود. البته اگر یک دانش آموز و اولیای او با تمایل شخصی کتب کمک آموزشی پیشنهادی معلم را تهیه کنند مشکلی نیست. اما تکلیف کردن برای تهیه کتاب ممنوع است.

42237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 715020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =