ایرنا نوشت: براساس نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری قرقیزستان سورون‌بای ژِئن‌بیکف با بیش از ۵۴ درصد آرا پیروز دور اول انتخابات است. این نامزد، مورد حمایت الماس‌بیک آتامبایف، رئیس جمهور فعلی است و بیشتر از مجموع آرای ده رقیب خود در انتخابات امروز رای آورده است.

به این ترتیب پیش‌بینی‌های قبلی مبنی بر احتمال کشیده شدن انتخابات به مرحله دوم تحقق پیدا نکرد.

به گزارش خبرگزاری ریا نووستی، نورژان شایلدابیک اوا همچنین اعلام کرد، روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری قرقیزستان با آرامش کامل همراه بود و تخلفات و نواقص قابل توجه در انتخابات صورت نگرفته است

وی افزود: در حال حاضر در انتظار انتقال داده های سه حوزه انتخاباتی به کمیسیون مرکزی هستیم ولی به نظرم آنها نمی تواند تاثیری بر نتایج کل انتخابات داشته باشد.


انتخابات ریاست جمهوری قرقیزستان امروز ( یکشنبه ) با حضور 11 نامزد انتخاباتی از ساعت هشت صبح تا ساعت هشت شب به وقت محلی در دو هزار 375 و حوزه انتخاباتی در سراسر این کشور برگزار شد.


رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات قر قیزستان طی نشست خبری در شهر بیشکک گفت، یک میلیون و 692 هزار و 423 (55.93 درصد) واجد شرایط رای دادن از مجموع سه میلیون و 25 هزار و 750 رای دهندگان ثبت نام شده در لیست انتخاباتی در این دوره انتخابات ریاست جمهوری حضور داشتند.


خبرگزاری 'آکیپرس ' قرقیزستان به نقل از کمیسیون مرکزی این کشور گزارش داد ، بنا بر شمارش اولیه آرای ماخوزه، اومربیک بابانوف نامزد دیگر انتخابات ریاست جمهوری 33.7 درصد آرا را به دست آورده است .

بقیه نامزدهای انتخاباتی نتوانستند آرای قابل توجهی به دست آورند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 717503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =