ایسنا نوشت:وزیر دفاع گفت: در دفاع مقدس با شرق و غرب جنگیدیم و با همت جوانان خود توانستیم با موفقیت از آن آزمون رهایی یابیم در حالی که آمریکا برنامه ریزی کرده بود تا اختلافات در منطقه بماند اما میبینیم دو کشور برادر ایران و عراق چه رفاقتی دارند.

سرتیپ امیر حاتمی عصر امروز در همایش آینده پژوهی در مسیر بالندگی و دفاع و امنیت که در دانشگاه دفاع ملی برگزار شد، با بیان اینکه روندها در آینده پژوهی جایگاه ویژه‌ای دارند، گفت: یکی از مهترین روندها که باید به آن توجه کنیم وقوع انقلاب اسلامی و استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران است که یکی از تاثیرگذارترین روندها در منطقه و در جهان معاصر است و عمق این تاثیر به حدی است که بسیاری را بهت زده کرده به خصوص دشمنان ما در آمریکا به آن خیره مانده اند و کارهایی که علیه ما انجام می‌دهند همه از همان بهت وقوع انقلاب اسلامی، نشات می گیرد.

وی افزود: امروز به جای اینکه نمایندگان کنگره آمریکا و دولت آمریکا بنشینند و راهکار برای مشکلات عدیده راهبردی شان پیدا کنند، همچنان اصرار دارند که فرافکنی کنند و برای جمهوری اسلامی و ملت ایران هر روز تحریمی طراحی کنند که البته تاثیری هم نداشته است.

وزیر دفاع یادآور شد: در دفاع مقدس با شرق و غرب جنگیدیم و با همت جوانان خود توانستیم با موفقیت از آن آزمون رهایی یابیم در حالی که آمریکا برنامه ریزی کرده بود تا اختلافات در منطقه بماند اما میبینیم دو کشور برادر ایران و عراق چه رفاقتی دارند.

وی با اشاره به وضعیت فعلی عراق تصریح کرد: به جد قائل به استقلال عراق یکپارچه هستیم و با جدایی هر قسمتی از خاک عراق به شدت مخالفیم. آمریکا داعش را برای مصونیت اسرائیل درست کرد اما با مقاومت رزمندگان مقاومت امروز رو به احتضار است.

حاتمی با بیان این‌که امروز نیز آمریکا جرقه تفرقه افکنی را به وجود آورده اما با درایت و هوشمندی کردها از بین خواهد رفت، اظهار کرد: این جدایی ها سرابی بیش نیست و فقط در راستای امنیت اسراییل است و متأسفانه برخی افراد جاه‌طلب منطقه با آمریکایی‌ها در این زمینه همکاری می‌کنند اما با هوشیاری مردم به خصوص مردم شمال عراق و برادران کردمان این خواب تعبیر نخواهد شد چرا که مردم می‌دانند این سرابی است که تنها حامی آن رژیم غاصب صهیونیستی است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تاکید کرد: هدف استکبار جهانی و به ویژه اسرائیل از این اقدام آن است که در نزدیکی مرزهای جمهوری اسلامی ایران حضور پیدا کند ولی ما این موضوع را هیچگاه تحمل نمی‌کنیم.

حاتمی درباره سخنرانی اخیر دونالد ترامپ درباره برجام، اظهار کرد: از آخرین پرده‌های روند مقابله با جمهوری اسلامی ایران راهبرد رئیس جمهور ابله و دیوانه آمریکا است که کاملا دشمنانه است و هنگامی که ما به صحبت‌های او در حوزه دفاعی نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که دونالد ترامپ مولفه‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران را هدف گرفته است و تحریم سپاه پاسداران و برنامه موشکی به همین معنی است.

سرلشکر صفوی:ترامپ قدرت سپاه را از نظامیان خود در منطقه سؤال کند


همچنین مهر نوشت:

سردار سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در اختتامیه اولین جشنواره فضای مجازی و رسانه کنگره شهدای دانشجوی آذربایجان‌شرقی با بیان رمز پیروزی ایران در تداوم دفاع مقدس و فرهنگ جهاد و شهادت گفت: هم اکنون نسل دوم و سوم فرزندان دلیر ایران در جبهه مقاومت اسلامی به دفاع استراتژیک ایران عمق بخشیده و ناقوس نابودی رژیم صهیونیستی جنایتکار را به صدا در آورده اند.

وی افزود: استمرار دفاع از بلاد اسلامی و روحیه جهادی و شهادت طلبی در میدان دفاع از عتبات عالیات در عراق و دفاع از حرم حضرت زینب سلام الله علیها توسط شهدای مدافع حرم و سرکوب تروریسم تکفیری و شکست ائتلاف آمریکا و صهیونیستها و بر خی از کشورهای منطقه در سوریه و عراق ثابت کرد که جوانان ما در مسیر رشد و تکامل معنوی، عقلانی و بالندگی آرمانهای انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران تا رسیدن به امنیت پایدار در منطقه و تمدن نوین اسلامی ایران هستند.

صفوی اضافه کرد: امتی که رهبری متقی، خردمند و شجاع و جوانانی آماده فداکاری در راه ارزشها دارد در برابر هیچ قدرتی شکست نخواهد خورد و این خون شهیدان است که راه کربلا را برای مراسم اربعین حسینی باز کرده و ان شاء الله خون شهداء مدافع حرم راه قدس را بر مسلمانان باز خواهد کرد و جمله عرفانی و راهبردی حضرت امام (ره) که فرمودند راه قدس از کربلا می گذرد را به حول و قوه الهی تحقق خواهد بخشید.

صفوی در ادامه و در تشریح مسائل منطقه و جهان گفت: به فضل الهی و با تسلط دولت، ارتش و نیروهای حشد الشعبی عراق بر منطقه نفتی کرکوک توطئه تجزیه عراق با شکست مواجه خواهد شد و عوامل جاه طلب وابسته به آمریکا و صهیونیسم در شمال عراق که به دنبال قهرمان شدن بودند به این نتیجه خواهند رسید که ملت و دولت و کشور یکپارچه عراق قابل تفکیک و تجزیه شدن نیست و ایران هم تجزیه کشورهای اسلامی منطقه را بر نمی تابد.

وی با اشاره به سخنان چند روز گذشته رئیس جمهور آمریکا اظهار داشت: سخنان چند روز گذشته رئیس جمهور آمریکا بار دیگر ثابت کرد که او فاقد بینش راهبردی نسبت به مسائل جهانی خصوصا منطقه غرب آسیا است و رئیس جمهور آمریکا باید بداند دوران زورگویی و عربده کشی از موضع یک ابر قدرت سالها است که به پایان رسیده و قدرت جهنمی آمریکا رو به افول و فرسایش است.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا افزود: در مقابل به فضل و عنایت الهی قدرت نظام اسلامی و وزن ژئوپلیتیکی و اعتبار بین المللی جمهوری اسلامی ایران در مقیاس منطقه ای و جهانی رو به افزایش است و رئیس جمهور آمریکا که به دنبال گرفتن امتیازات جدید از ایران است، با این سخنرانی و به اصطلاح خودشان راهبرد جدید و بکارگیری اصطلاح غلطی راجع به خلیج همیشه فارس، دچار خطای استراتژیک شده است.

صفوی تصریح کرد: آمریکایی‌ها باید بدانند قدرت موشکی و مسائل منطقه همچون سوریه و عراق که به امنیت ملی ایران و امنیت منطقه مربوط می شود قابل معامله نیستند و آمریکایی‌ها هستند که مجبور به عقب نشینی هم در مواضع سیاسی و هم تحریم های ظالمانه علیه ایران خواهند شد و پس از سخنان ابلهانه اخیر، مقابله با آمریکا تبدیل به گفتمان ملی در ایران شده است و قوای سه گانه و نیروهای مسلح و ملت هوشمند، صبور و شجاع ایران با هدایت قائد عظیم الشان انقلاب اسلامی، حضرت امام خامنه ای برای هر گونه شرائطی خود را آماده کرده اند و به حول و قوه الهی ملت ایران پیروز این صحنه خواهد شد.

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به تروریستی نامیدن سپاه بعنوان اشتباه دیگر رئیس جمهور آمریکا گفت: به رئیس جمهور آمریکا پیشنهاد می کنم، قدرت سپاه را از نظامیان خودش در عراق و سوریه و خلیج فارس سئوال کند و بداند که پیوستگی ملت با سپاه پاسداران و نیروهای مسلح اساس اقتدار نیروهای مسلح ایران است و سپاه پاسداران یکی از ارکان قدرت دفاعی و ملی ایران است.

صفوی افزود: آمریکایی‌ها تحولات ایران و منطقه را درک نمی کنند و به نوعی دچار عقب افتادگی ذهنی هستند و آنها شکست های پی در پی از ایران خورده اند و ان‌شاءالله خواهند خورد و ما نیز نبایستی هیچگاه از توطئه آمریکائی ها و عوامل آنها همچون صهیونیست ها غافل شویم و همیشه بایستی هوشیار باشیم.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 718554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =