ایلنا نوشت: وزیرآموزش و پرورش از پرداخت مطالبات معلمان حق‌التدریسی‌‌ ظرف چند روز آینده خبر داد.

سیدمحمد بطحایی درباره برنامه وزارت آموزش و پرورش برای پرداخت بدهی حق‌التدریسی‌ها گفت:‌ بخشی از بدهی وزارت آموزش و پروش به حق‌التدریسی‌ها مربوط به به سال تحصیلی قبل است؛ یعنی ما از سال گذشته نیز به همکاران حق‌التدریسی‌مان بدهکاریم.

وی با بیان اینکه مراحل تخصیص پرداخت طی شده است تا بخشی از آن بدهی‌ها پرداخت شود، اظهار داشت: دستور پرداخت به خزانه رفته و امیدوارم ظرف روزهای آینده با گشایشی که در خزانه ایجاد می‌شود، این تخصیص پرداخت شود. بنابراین می‌توان گفت که مراحل اداری پرداخت بدهی حق‌التدریسی‌‌ها طی شده و تنها تخصیص آنها انجام نشده است.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که چه تعداد معلم حق‌التدریسی در کشور داریم؟ تصریح کرد: ما دو نوع معلم حق‌التدریسی داریم. نوع اول، معلمان ثابتی هستند که کارشان تدریس حق‌التدریسی است و نوع دوم، معلمانی هستند که در خارج از ساعت‌های موظفی خود به تدریس می‌پردازند و ما حق‌التدریس آنها را می‌پردازیم.

بطحایی افزود: مجموع تدریس این معلمان چیزی حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار ساعت در هفته می‌شود و اگر ما آن را به ساعت موظفی ۲۲ ساعت کار تقسیم کنیم، حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار نفر معلم را شامل می‌شود.

وی درباره تشکیل سازمان نظام معلمی نیز گفت: برنامه‌ای در این باره در دست داریم، ولی هنوز نهایی نشده و پس از نهایی شدن، جزییات آن را اعلام خواهیم کرد.

42234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 718989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =