تسنیم نوشت: سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: مذاکره بر سر توان دفاعی کشور، خط قرمز جمهوری اسلامی است.

سردار سیدمسعود جزایری سخنگوی ارشد نیروهای مسلح، طی سخنانی اظهار داشت: دکترین سیاسی و دفاعی ایران مبتنی ساخت و استحکام درونی نظام اسلامی است و مباحث بیرونی روی آن تاثر نمی‌گذارد. این استراتژی در طول سال‌های گذشته جواب داده است و من بعد هم جواب خواهد داد و قدرت‌های پوشالی مانند آمریکا نمی توانند تاثیری برآن بگذارند.

وی با اشاره به غیرقابل مذاکره بودن توان دفاعی کشورمان، تاکید کرد: بدون تردید این مقوله خط قرمز جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح است. تجربه تاریخی نشان داده است در زمانه‌ای که قدرت‌های گرگ صفت مشابه رژیم صهیونیستی و آمریکا وجود دارند، باید قوی بود. هرگز ما توان دفاعی و نظامی‌ خود را تحت تاثیر مذاکرات و مراودات دیپلماتیک قرار نخواهیم داد.

سردار جزایری با تاکید بر غیر قابل مذاکره بودن صنعت دفاعی جمهوری اسلامی ایران با وجود تهدیدات طرف غربی، اضافه کرد: بلوف‌های سیاسی و فشارهایی که وارد می‌شود برای جلوگیری از رشد توان دفاعی کشور است که ما بدون توجه به آنها راه خود را ادامه خواهیم داد.

رحیمیان: در آینده شاهد اضمحلال آمریکا و اسرائیل خواهیم بود

تسنيم نوشت:
حجت‌الاسلام رحیمیان تولیت مسجد جمکران در واکنش به سخنان ضدایرانی ترامپ، گفت: ما خلاف آنهایی که سیاه‌نمایی می‌کنند و خلاف دوستانی که احیاناً دل‌شان خالی می‌شود، با مشاهده مسائل رخ داده، نگاه‌مان به قرآن و روایات است و همچنین نوید‌ امام راحل در 21 جلد صحیفه و در کل سخنان مقام معظم رهبری در 20 سال گذشته نگاه کنید یک مورد سیاه‌نمایی و یا القای ناامیدی نیست، حتی یک مورد هم آینده را سیاه نشان نمی‌دهند، امیدواری و بصیرت‌بخشی و امیدبخشی نسبت به آینده است که آینده از آن اسلام است.

وی افزود: همان‌گونه که امام فرمود "من با اطمنیان می‌گویم اسلام ابرقدرت‌ها را به خاک مذلت می‌نشاند، قرن آینده قرن اسلام است، بیداری ملت ایران از نشانه‌های ظهور است" و این جملات امام راحل برگرفته از متن آیات و حقایق عالم وحی است؛ امام با قاطعیت فرمود "انقلاب اسلامی سرآغاز انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) است و انشاءالله ما در آینده نه چندان دور همان‌طور که در پیام امام به گورباچف راجع به آمریکا و غرب است، شاهد اضمحلال استکبار، غرب، آمریکا و اسرائیل خواهیم بود و این اطمینان و یقین را داریم که باطل همچون کف روی آب خاموش شدنی است و حق همچون آبی زلال پایدار و استوار خواهد بود.

مافی: آمریکا با وجود ترامپ نمی‌تواند دخالت جدی در مسائل داشته باشد

همچنين ايسنا نوشت:

پروانه مافی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع نخبگان جوان گفت:‌ موضع‌گیری سخیف رئیس جمهور آمریکا درباره ایران وضعیت حضور ما را به خوبی در حوزه بین‌الملل مشخص کرد، 

عمده کشورها نسبت به اظهارات رئیس جمهور آمریکا موضع منفی داشتند و راه خودشان را می‌روند. انگلستان که یکی از وفادارترین کشورهای اروپایی به آمریکاست خیلی صریح نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و گفت که ما راه خودمان را می‌رویم. آلمان و کشورهای مهم دیگر نیز همچنین.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طبیعتا آمریکا در شرایط فعلی دیگر وضعیت گذشته خود را ندارد، گاهی آمریکا می‌توانست یک عزم جدی را علیه ما در بین کشورها ایجاد کند ولی امروز کاملا این قدرت خود را از دست داده و کشورهای اروپایی و غیراروپایی مسیری را که این فرد مشخص می‌کند دنبال نمی‌کنند.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس تصریح کرد: اخیرا توتال فرانسه اعلام کرد ما در هر شرایط قراردادهای خود را با ایران دنبال می‌کنیم، آمریکا در این زمینه منزوی شده است. این‌ها نمی‌توانند در مسائل داخلی ما مانند حوزه نظامی اظهارنظر کنند و در دیگر مسائل هم این‌چنین است. حرف‌هایی می‌زنند ولی توجهی به حرف‌های آن‌ها نمی‌شود. اروپایی به خاطر منافع و قراردادهای اقتصادی و حفظ بازاری که با ما دارند راه خودشان را دنبال می‌کنند.امروز روزی نیست که آمریکا به عنوان سردمدار جلو بیفتد و پیرو داشته باشد. وضعیت سیاسی و اقتصادی تغییر کرده، آمریکا با وجود ترامپ شرایط گذشته را از دست داده و نمی‌تواند دخالت جدی در مسائل داشته باشد.

موسوی: اروپا در موضوع برجام با آمریکا هم‌صدا نشود

حجت الاسلام و المسلمین سیدناصر موسوی لارگانی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع نخبگان جوان اظهار داشت: بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری درباره برخورد اروپا بود، اروپایی که یک طرف موضوع برجام بودند. در جلساتی که درباره برجام برگزار شد اروپایی‌ها هم نماینده داشتند، اروپایی‌ها نباید خود را مستمسک دست آمریکا بدانند، آمریکایی که سردمدارش یک فردی است که با سیاست خودش را به دیوانگی زده که برخوردهای زشت و سخیفش مایه شرمساری مردم آمریکاست.

موسوی لارگانی ادامه داد: مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنانشان اشاره داشتند که اگر اروپایی‌ها بخواهند حرف سردمداران آمریکا را تکرار کنند شما هم مانند آن‌ها می‌شوید. در موضوع انرژی هسته‌ای و موشک باید توجه کرد که اگر به ایران می‌گویند نداشته باشید، به پاکستان، هندوستان، خود آمریکا و روسیه و کشورهای دیگر هم بگویند نباید این امکانات را داشته باشند، چرا باید ملت‌ها و کشورهایی وابسته به اروپا و آمریکا باشند تا هر زمانی خواست آن‌ها را تحت فشار قرار دهد، اگر به ما می‌گویند موشک و انرژی هسته‌ای نداشته باشید خودشان هم نباید این‌ها را داشته باشند.

این نماینده مجلس بیان کرد: چند سال پیش مقام معظم رهبری فرمودند که تولید سلاح‌های کشتار جمعی و اتمی حرام است، قطعا اولین افرادی که به این فرمایش ایشان سمعا و طاعتا می‌گویند دولتمردان و ملت ایران هستند با این وجود مشخص است که استفاده ما از انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز است.

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 719248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =