معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان می‌گوید از گم شدن ۶۱ میلیارد باشگاه پرسپولیس خبر ندارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ محمدرضا داورزنی در حاشیه مجمع انتخاباتی فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی در مورد بودجه تصویب شده وزارت ورزش و جوانان در روز گذشته (یکشنبه) و کاهش ۳۰۰ میلیارد تومانی آن در بخش عمرانی، اظهار کرد: نگاه دولت به ورزش یک نگاه حمایتی است. همیشه در سال‌های گذشته هم از منابعی که سالیانه بود همچون یک درصد فروش در این خصوص مطرح می‌شد. منابع ورزش چه در بخش عمرانی و ... بی ثبات بود و اکنون امسال بحث ۲۷ صدم درصد مطرح شد که می‌تواند به ورزش کمک کند. دولت همیشه در رویدادهای مهم و المپیک در کنار ما بوده است و ما از این بابت خیالمان راحت است. وزارت ورزش و جوانان به دنبال این است که از راه‌های مختلف منابع پایدار را به دست بیاورد. در حال‌ حاضر چندین پروژه‌ نیمه تمام وجود دارد که حدود ۱۰ تا یازده هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد.

او در ادامه‌ در مورد اتفاق پیش آمده در اشترانکوه و کشته شدن چندین کوهنورد توضیح داد: باید از مدیریت بحران و همچنین از هلال احمر در این خصوص تشکر کنم. حادثه تلخی بود و باید کمک می‌شد تا به سرعت این مشکل بر طرف شود. هلال احمر ، ستاد بحران ، استاندار لرستان، هیات کوهنوردی استان لرستان و همه دوستان بسیج شدند و در کمترین زمان ممکن جسد هشت کوهنورد پیدا شد و من باید از این افراد تشکر کنم و همچنین به خانواده‌های این افراد و همچنین فدراسیون کوهنوردی تسلیت می گویم. همچنین باید برنامه‌هایی برای جلوگیری از وقوع این اتفاقات در نظر گرفته شود و اعزام‌ها مدیریت شود تا دیگر شاهد چنین وقایعی نباشیم.

داورزنی در پاسخ به این سوال که تغییراتی که در فدراسیون بوکس در حال وقوع است و در دوره سرپرستی داوری چندین انتخابات استانی برگزار شد، توضیح داد: در جلسه قبل گفتم که خیالتان تخت باشد که مجمع انتخاباتی این فدراسیون را با رعایت عدالت برگزار خواهیم کرد. به‌ هر حال باید تعیین و تکلیف سرپرست‌های استان‌ها مشخص شوند و این انتخابات با هماهنگی اداره کل ورزش استان‌ها صورت می‌گیرد. استان‌ها باید بتوانند در مجمع انتخاباتی رییس فدراسیون حضور داشته باشند و رای دهند. ما هم می‌خواهیم که این شرایط فراهم شود تا حق کسی ضایع نشود. وظیفه ما است که این موضوعات را پیگیری کنیم تا مجامع استان‌ها برای تعیین رییس هیات های استانی برگزار شود. در هر استان ۱۹ نفر صاحب رای هستند و با هماهنگی‌های لازم آنها انتخاب می‌شوند و طبق قانون بهترین های آن استان از میان بهترین ورزشکار، بهترین مربی و بهترین باشگاه انتخاب می‌شوند. حق آنها است که رییس شان را انتخاب کنند تا رییس شان در انتخابات حق رای داشته باشد.

معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در خصوص گم شدن ۶۱ میلیارد تومان از دارایی‌های باشگاه پرسپولیس، افزود: من از آن اطلاعی ندارم. از خود باشگاه پرسپولیس بپرسید. خیلی از بحث‌ها شایعه است و مربوط به فضای مجازی است. سازمان بازرسی کل کشور وجود دارد و فعال هستند. طبیعی است که وقتی این بحث‌ها مطرح می‌شود هم باشگاه باید پاسخگو باشد و هم سازمان بازرسی کل کشور موضوع را بررسی خواهد کرد.

داورزنی در ادامه‌ صحبت‌های خود و در پاسخ به این پرسش که انتخابات فدراسیون تیروکمان چه زمانی برگزار می‌شود، گفت‌: سال 95 قرار بود که انتخابات این فدراسیون برگزار شود، اما به دلیل تغییراتی که در اساسنامه به وجود آمد و نیاز بود انجام شود این اتفاق رخ نداد. اساسنامه باید مورد پذیرش دولت باشد. در این مدت اساسنامه جدید نوشته شد و اصلاح آن را برای فدراسیون جهانی ارسال کردند که فدراسیون جهانی با کلیات آن موافقت کرد. در کوتاه‌ترین زمان ممکن انتخابات برگزار می‌شود. از روز گذشته (یکشنبه) شجاعی به عنوان معاون اقتصادی استانداری اصفهان انتخاب شده است و قانونا دو شغله محسوب می‌شود. هر چند که کارهای فدراسیون طبق روال صورت می‌گیرد، اما باید فرایند برگزاری انتخابات را انجام دهیم و ما با این اساسنامه ای که در دولت تصویب می‌شود، برگزاری انتخابات همه فدراسیون‌ها و مجامع را انجام خواهیم داد.

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان همچنین در پاسخ به این سوال که مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک طبق تاریخ اعلام شده برگزار می‌شود یا خیر؟ این گونه پاسخ داد: طبق اساسنامه این انتخابات انجام می‌شود و این که آیا در این زمان ثبت‌نام کاندیداها و تایید صلاحیت‌ها انجام می‌شود باید از کمیته ملی المپیک سوال شود. ما مجبور بودیم چون دوران انتخاباتی چهار ساله خیلی از فدراسیون‌ها در مهر و آبان ماه تمام می‌شد، انتخابات آنها را پشت سر هم برگزار کنیم و طبق برنامه تا دهم دی ماه حتی انتخابات فدراسیون والیبال را نیز در برنامه خود گنجانده‌ایم تا در فدراسیون‌ها ثبات به وجود آید و بی ثباتی به آنها ضربه وارد نکند. طبق آخرین گفته هاشمی انتخابات 25 دی ماه انجام خواهد شد. در انتخابات کمیته ملی المپیک نیز نماینده ای از سوی وزارت ورزش و جوانان حضور نخواهد داشت.

داورزنی در پاسخ به این سوال که انتخابات تیراندازی و بحث‌های ایجاد شده در دیوان عدالت اداری چه خواهد شد؟ گفت‌: دوستان ما در معاونت حقوقی وزارت ورزش و جوانان به دنبال هماهنگی و مذاکره با دیوان عدالت اداری هستند تا این مشکل بر طرف شود.

 

256 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 735926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =