شهروندانی که مسیر رفت و آمدشان به طور روزانه در امتداد خیابان فردوسی فاز دو شهرک سبلان است، این روزها شاهد تغییرات اساسی در چشم انداز و وضعیت کلی این خیابان هستند .

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ محوطه پیرامون ساختمان مرکز فرهنگی شماره ۲ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل که در تقاطع خیابان های فردوسی و نوبهار غربی فاز دو شهرک سبلان واقع است، پیش از این به صورت زمینی بایر و رهاشده بود که علاوه بر تاثیرگذاری منفی در چشم انداز عمومی این قسمت از شهرک سبلان، با تبدیل شدن به منبع گرد و غبار، زحمات و دردسرهای فراوانی را به ساکنین این بخش از شهرک و رهگذران تحمیل می کرد .

مشکلات مذکور وقتی در کنار اهمیت فرهنگی و اجتماعی ساختمان کانون پرورش فکری کودکان به عنوان یک مرکز فرهنگی مرتبط با کودکان، قرار می گیرد، امر ساماندهی این مکان را امری ضروری می نماید، به طوری که وضعیت نا به سامان محوطه این مجموعه فرهنگی و آموزشی در تضادی آشکار با اهداف چنین مجموعه هایی قرار داشت .

به نظر می رسد، شهرداری اردبیل این بار نیز با پیش دستی در امور فرهنگی شهر، با ورود به امر بهسازی محوطه کانون پرورش فکری کودکان در فاز دو شهرک سبلان، ضمن آغاز پروژه ای فرهنگی، عمرانی، با ایجاد بوستانی جدید در این محوطه با طراحی بسیار زیبا و بکارگیری جدیدترین پازل های شهری، تغییرات چشم گیری در این مکان ایجاد کرده است .

استفاده از برج نوری و چراغ های روشنایی تزئینی از دیگر اقدامات شهرداری اردبیل در محوطه پیرامونی ساختمان مرکز فرهنگی شماره ۲ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در محدوده خیابان فردوسی شهرک سبلان است که زیبایی این منطقه را دو چندان کرده است .

بر اساس گزارش میدانی از محل، اقدامات انجام گرفته از سوی شهرداری اردبیل در خصوص ساماندهی محوطه ساختمان مرکز فرهنگی شماره ۲ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در فاز دو شهرک سبلان، که به یقین در ادامه فعالیت‌های فرهنگ‌محور حمید لطف‌اللهیان شهردار اردبیل صورت می گیرد، حتی قبل از اتمام کامل طرح مذکور، موجبات رضایتمندی اهالی و ساکنین این نقطه از شهر اردبیل را فراهم آورده است .

مرتضی، یکی از ساکنین خیابان فردوسی شهرک سبلان در این محل ضمن ابراز رضایت از اقدامات انجام گرفته از سوی شهرداری اردبیل در محوطه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرک سبلان، افزود: بی سر و سامانی این محل از مدت ها پیش به دغدغه اهالی تبدیل شده بود .

این شهروند خاطرنشان کرد: برای خانواده هایی که به همراه فرزندان خود از این محل عبور می کنند، تاریکی حاکم بر این محوطه بیشتر از بی سر و سامانی ظاهری آن، نگران کننده بود که الحمدا.. با همت شهردار محترم اردبیل این معضل نیز به بهترین شکل ممکن مرتفع شد .

خانم رسولی، دیگر شهروندی که به همراه فرزند خود در حال عبور از حاشیه پارک در حال احداث در محوطه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرک سبلان بود در خصوص وضعیت قبلی و فعلی این محوطه، اظهار کرد: من به علت نزدیکی مدرسه فرزندم به منزلمان و برای رساندن او به مدرسه، تقریبا هر روز از این مسیر عبور می کنم .

این شهروند با بیان اینکه شاهد عینی تغییرات مثبت صورت گرفته در این منطقه است، از بانیان این طرح قدردانی کرد و افزود: همانطور که می بینید طرح محوطه سازی پارک در این نقطه هنوز به طور کامل به اتمام نرسیده و در حال اجراست، اما با این وجود تاثیرات مثبت اجرای چنین طرح زیبایی را به خوبی لمس می کنیم و مطمئن هستیم با اتمام کامل آن کودکانمان هم از وجود چنین بوستان زیبایی در نزدیکی خانه، بهره مند خواهند شد .

به گفته مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اردبیل، طرح بهسازی و اجرای بوستان در محوطه ساختمان مرکز فرهنگی شماره ۲ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل واقع در تقاطع خیابان فردوسی و نوبهار غربی شهرک سبلان، در زمینی به مساحت ۳ هزار متر مربع توسط شهرداری اردبیل در حال اجرا بوده که انجام یک هزار و ۱۰۰ متر جدول گذاری، یک هزار و ۲۵۰ متر مربع پازل چینی و ۲۶۰ متر دور باغچه از جمله اقدامات صورت گرفته با صرف اعتباری در حدود ۲۲۰ میلیون ریال تا کنون در این طرح می باشد که با پیشرفت ۹۰ درصدی در حال تکمیل شدن است .

همچنین بر اساس اظهارات محبی،.تعداد ۱۰ پایه چراغ تزیینی شهری و یک پایه برج نوری نیز با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیون تومان در پروژه بوستان در حال احداث در محوطه ساختمان مرکز فرهنگی شماره ۲ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل در فاز دو شهرک سبلان نصب و راه اندازی شده که علاوه بر بهبود شاخص های امنیتی در این نقطه از شهرک سبلان، زیبایی و جذابیت خاصی به کل پروژه بخشیده است .

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 736810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =