واحدمرکزی خبر نوشت:

مقامات آژانس بین المللی انرژی اتمی روز جمعه در زمان دیدار مایک پومپیو نماینده کنگره و سناتور تام کاتن نماینده سنای آمریکا در وین به این دو نفر اعلام کردند دو توافق جانبی که بین جمهوری اسلامی ایران و آژانس به عنوان بخشی از طرح اقدام جامع مشترک بدست آمده است محرمانه باقی می ماند.
به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما ،پومپیو در صفحه شخصی خود به نقل از آژانس اعلام کرد این دو توافق در اختیار کنگره، کشورهای دیگر یا عموم قرار نمی گیرد.
یک توافق شامل بازرسی از مجتمع نظامی پارچین است و توافق دوم به جزئیات نحوه رسیدگی آژانس و ایران به مسائل باقیمانده در مورد ابعاد احتمالی نظامی برنامه هسته ای تهران می پردازد.
بر اساس اعلام آژانس بین المللی انرژی اتمی، مذاکره کنندگان توافق ایران از جمله دولت اوباما توافق کردند آژانس و ایران در مورد بازرسی از مجتمع نظامی پارچین - یکی از مخفی ترین تأسیسات نظامی در ایران - و چگونگی پاسخ ایران به سوالات باقیمانده آژانس در مورد فعالیت تسلیحاتی گذشته ، ترتیبات جداگانه ای تدوین کنند.
هیچ سازمان دیگری به غیر از آژانس و ایران به این دو تمهید رسیدگی نمی کند. این دو تمهید حتی برای کشورهای که در مورد طرح اقدام جامع مشترک مذاکره کردند نیز منتشر نمی شود. این به معنی آن است که این تمهیدات محرمانه برای نظارت عمومی منتشر نشده اند و در چارچوب بررسی توافق ایران نیز در اختیار کنگره قرار نگرفته است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 438615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =