هدف از موزه علم و فناوری ترویج علم و تربیت شهروند علمی است

معاون نمایشگاهی موزه ملی علم و فناوری گفت: هدف از موزه علم و فناوری ترویج علم و تربیت شهروند علمی است و باید دانش آموزان و مردم عادی با گذشته فناوری و علمی کشور آشنا شوند و بتوانند روش های غیر رسمی را که مکمل آموزش های رسمی است ارائه دهند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، یدالله محمدی معاون نمایشگاهی موزه ملی علم و فناوری در مراسم افتتاحیه نمایشگاه علوم و فناوری ایران در مصاحبه با جمعی از خبرنگاران استان کردستان اظهار کرد: ما نمایشگاه دائمی به جز تهران نداریم ولی سیاست های موزه ملی علم و فناوری وجود دارد که بتواند شعبی را در مراکز استان ها داشته باشیم. دانشگاه کردستان این علاقمندی را دارد که یک موزه ملی داشته باشد بنابراین تاکید دانشگاه روی فناوری های بومی استان کردستان است و با توجه به اینکه قسمتی از رسالت ما پرداختن به فناوری های بومی است ما هم در این زمینه علاقمند هستیم که یک همکاری با دانشگاه کردستان در قالب یک قرارداد مشترک پژوهشی داشته باشیم تا نیاز های سیاست گذاری دانشگاه برطرف شود.
وی با بیان اینکه ظرفیت بازدید نمایشگاه ها در تهران محدود است، گفت: این ظرفیت محدود باعث می شود که تعداد بازدید کننده های ما از موزه ثابت و اصلی حدود چهار الی پنج هزار نفر در سال باشد که متاسفانه توانایی پذیرش ظرفیت بیشتر را نداریم ولی در نمایشگاه های سیار و در شهری مثل سنندج تخمین تعداد بازدید کننده های ما حدود سه الی پنج هزار نفر است.
معاون نمایشگاهی موزه ملی علم و فناوری افزود: نمایشگاه های سیاری در تهران وجود دارد که آن ها را فقط در تهران برگزار می کنیم و حجم بازدید کننده بالای 20 هزار نفر است که نوع نگرش به آن ها متفاوت است.
محمدی با اشاره به جشنواره علم برای همه، بیان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره این است که مردم و دانش آموزان به وسیله ی عکس، نقاشی، ساخت ابزار، تئاتر و ... بتوانند یک مفهوم علمی را آموزش دهند. با برگزاری این جشنوارده در سال 94 و 95 ، سیزده نفر خانم از استان کردستان توانستند جایزه کسب بکنند که این نشان دهنده آن است دانش آموزان کردستانی به این شیوه آموزش علاقه نشان می دهند.
وی در ادامه اظهار داشت: هدف از موزه علم و فناوری ترویج علم و تربیت شهروند علمی است و باید دانش آموزان و مردم عادی با گذشته فناوری و علمی کشور آشنا شوند و بتوانند روش های غیر رسمی را که مکمل آموزش های رسمی است ارائه دهند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 717956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =