پایان رقابت اروپایی‌ها با برتری برنده نخل طلای جشنواره کن

فیلم «میدان» به کارگردانی روبن استلوند در شب اهدای جوایز فیلم اروپایی خوش درخشید و با شش جایزه دست پر به خانه برگشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مراسم اهدای جوایز فیلم اروپایی در برلین برگزار شد. در این مراسم فیلم «میدان» به کارگردانی روبن استلوند ستاره مجلس بود و شش جایزه از جمله بهترین فیلم کمدی، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر مرد را از آن خود کرد.

فیلم «میدان» برنده نخل طلایی جشنواره فیلم کن و نماینده سوئد در نودمین دوره اسکار است. از دیگر فیلم‌های مدعی حاضر در این رقابت می‌توان به فیلم «درباره تن و روح» برنده خرس طلایی جشنواره برلین اشاره کرد که جایزه بهترین بازیگر زن را از آن خود کرد.

از دیگر برندگان جایزه می‌توان به فیلم «لیدی مکبث» اشاره کرد که جایزه دیسکاوری را دریافت کرد. «وینسنت عاشق» جایزه بهترین انیمیشن و «همدلی» جایزه بهترین مستند بلند را از آن خود کردند.

درخشش «میدان» مجالی برای خودنمایی دیگر مدعیان اروپایی باقی نگذاشت. از جمله مهمترین رقبای «میدان» فیلم «بی عشق» به کارگردانی آندری زویاگینتسف بود که با دو جایزه بهترین فیلمبرداری و بهترین موسیقی مراسم را ترک کرد و فیلم «تپش در دقیقه» به کارگردانی روبن کامپیلو جایزه بهترین تدوین را از آن خود کرد.

در این دوره از مراسم جوایز فیلم اروپایی فیلم «خداحافظ اروپا» به کارگردانی استفان زوییگ جایزه بهترین فیلم از نگاه مردم را دریافت کرد.

در این بین فیلم‌های «رد پا»، «هیولا فرا می‌خواند» و «بریمستون» به ترتیب جوایز بهترین طراحی لباس، بهترین صدابرداری و بهترین چهره‌پردازی را از آن خود کردند.

منبع: اسکرین‌دیلی/ 10 دسامبر

58241 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 735549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =