ایلنا به نقل از مدیرعامل ایران ایر با بیان اینکه شرکت ایرباس تامین مالی قرارداد خرید هواپیماهای جدید را پذیرفت، نوشت: امروز با نمایندگان ایرباس برای نهایی شدن قراردادهای فاینانس جلسه‌ای در تهران برگزار می‌شود

مدیرعامل ایران‌ایر در حاشیه دومین نمایشگاه حمل و نقل در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کمپانی ایرباس، فاینانس هواپیمای جدید را پذیرفت، گفت: امروز جلسه‌ای با نمایندگان ایرباس در مورد نهایی شدن قراردادهای فاینانس برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: البته در حال رایزنی با سایر فاینانسرها هم هستیم اما کمپانی ایرباس هم موضوع تامین فاینانس قرارداد هواپیماهای جدید را پذیرفته است.

شرفبافی همچنین درباره احتمال تصمیمات جدید کنگره آمریکا درباره تحریم‌ها اظهار داشت: تصمیم کنگره آمریکا هیچ تاثیری بر روی قراردادهای خرید هواپیماهای جدید ایران از شرکت بوئینگ ندارد و فقط ممکن است صدور مجوزهای اوفک را کمی زمان‌بر کند.

مدیرعامل ایران ایر تاکید کرد: قطعا تصمیمات جدید کنگره نمی‌تواند مجوزها را لغو کند.

شرفبافی همچنین با اشاره به مصرف مصوبه 330 میلیون دلاری صندوق توسعه ملی برای خرید هواپیماهای جدید گفت: این پول برای خرید هواپیما مصرف نشده است و پیش‌پرداخت‌های قراردادهای هواپیماهای جدید را از محل همین مصوبه پرداخت کرده‌ایم.

 

35224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =