مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: بیش از ۵۸ هزار حلقه چاه غیرمجاز در استان وجود دارد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، کیومرث دانشجو در جمع خبرنگاران کیومرث دانشجو، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان در جمع خبرنگاران با ادامه طرح ادعای افزایش بارندگی نسبت به سالیان گذشته گفت: در سال آبی ۹۵ یک و شش دهم میلی متر بارندگی را شاهد بوده ایم درحالیکه امسال این میزان افزایش یافته است.

وی با رد ادعای تاثیر سدسازی بر خشکسالی دریاچه ارومیه و انتقاد از این اظهارنظر افزود: ادعای برخی مسئولان و کارشناسان مبنی بر این که آب دریاچه ارومیه بر اثر سدها و پل میانگذر، کاهش یافته است درست نیست و تاثیر سدها بر کاهش آب دریاچه ارومیه فقط ده درصد است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی با اعلام وجود چاه‌های غیرمجاز در سراسر استان تصریح کرد:  هم‌اکنون ۵۸ هزار و ۷۰۵ حلقه چاه غیرمجاز و فاقد پروانه در سطح استان وجود دارد که از این تعداد حدود ۹۲ درصد آنها در بخش کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد و وجود آمار زیاد چاه‌های غیرمجاز در سطح استان مشکلات زیادی را در کاهش آب‌های زیرزمینی ایجاد کرده است.

دانشجو به میزان آب موجود در سدهای استان هم اشاره و گفت: درحال حاضر ۷۵۵ میلیون مترمکعب حجم ذخیره آب در سدهای استان است که نسبت به  حجم ۸۵۶ میلیون مترمکعبی حجم ذخیره در سدها در سال گذشته بود با کاهش ۱۰ تا ۱۲ درصدی مواجه بوده ایم.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 716179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =