استاندار خوزستان: موزه های خوزستان وضعیت مشخصی ندارند

مهر نوشت: استاندار خوزستان گفت: با وجود آثار مهم و ارزشمند تاریخی در استان اما عملا موزه های خوزستان وضعیت مشخصی ندارند.

غلامرضا شریعتی با تاکید بر اینکه باید در زمینه پروژه های گردشگری استان یک مشاور کارآمد و متخصص در حوزه میراث فرهنگی به کارگرفته شود، گفت: باید آثار تاریخی و مهم گردشگری در سطح استان بر اساس اولویت تعیین و به برنامه ریزی برای آنها پرداخت.

وی با انتقاد از نامشخص بودن وضعیت موزه های استان ادامه داد: این شرایط نامشخص در حالی به وجود آمده است که استان خوزستان دارای آثار مهم و ارزشمند تاریخی است و در این بین سه اثر تاریخی استان ثبت جهانی هستند.

نماینده عالی دولت در خوزستان با بیان اینکه این استان از میراث فرهنگی غنی و کهن فراوانی برخوردار است، افزود: در استان های دیگر موزه ها پر بازدید هستند و به نظر می رسد در استان خوزستان نیز باید شرایط بهتر و بیشتر استفاده از موزه ها را ایجاد کرد تا به بهترین شکل ممکن مردم بتوانند از آثار ارزشمند تاریخی استان ما دیدن کنند.

شریعتی تصریح کرد: در راستای معرفی میراث فرهنگی استان باید برنامه های عملیاتی کاربردی و با بهره وری بالایی تدوین شود و در این زمینه ایجاد زیرساخت ها و امکانات برای توسعه گردشگری خوزستان ضروری است.

استاندار خوزستان بر اهمیت حضور فعالان میراث فرهنگی و سازمان های مردم نهاد در برنامه ریزی برای گردشگری استان تاکید کرد و گفت: در این زمینه سازمان های مردم نهاد و فعالان میراث فرهنگی می توانند در معرفی آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری استان بسیار موثر باشند.

وی تاکید کرد: توجه به میراث فرهنگی و گردشگری یک ضرورت است و باید در این زمینه با حمایت های ویژه از بخش خصوصی در ایجاد سرمایه گذاری گام برداشت.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 718878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =