مشخصات فنی اولین هواپیمای ایرباس که تا چند هفته دیگر تحویل ایران می‌شود

خبرگزاری رویترز گزارش داده که ایران تا در چند هفته آینده و قبل از ۲۰ ژانویه(اول بهمن) نخستین هواپیمای خریداری شده خود از ایرباس را تحویل می‌گیرد. این خبر تصاویر منتشر شده توسط خبرآنلاین از ایرباس آماده تحویل به ایران را تائید می‌کند.

خبرآنلاین چندی پیش تصاویر لو رفته از اولین هواپیمای آماده تحویل به ایران را در فرودگاه شهر هامبورگ منتشر کرد{اینجا}این عکس‌ها توسط یک عکاس آلمانی در فرودگاه Finkenwerder شهر هامبورگ گرفته شده است. 

اکنون خبرگزاری رویترز با تائید این عکس‌ها اعلام کرده که این هواپیمای ایرباس A321 طی چند هفته آینده تحویل ایران می‌شود. اولین جت های مسافری ایرباس باید اواسط ژانویه به دست ایران برسد. ایران قرارداد خرید ۸۰ هواپیمای مسافربری از ایرباس را هفته گذشته نهایی کرد. از نظر زمان بندی پیش بینی می شود که اولین ایرباس A321 قبل از 20 ژانویه 2017،یعنی پیش از آغاز فعالیت رسمی ترامپ به عنوان رییس جمهور به ایران برسد. گزارش‌هاي منتشر شده نشان مي‌دهد اين هواپيماي ايرباس A321 آخرين مراحل آماده‌سازي خود را براي تحويل به ايران‌اير طي مي‌كند.ٖخانواده ایرباس ای۳۲۰ خانواده‌ای از هواپیمای لاغر پیکر از هواپیمای مسافربری ساخته شرکت ایرباس است. ساخت ایرباس ای۳۲۰ از سال ۱۹۸۴ آغاز شد و نخستین بار در ۲۲ فوریه ۱۹۸۷ در تولوز فرانسه به پرواز درآمد و در ژوئیه سال بعد در اختیار شرکت هواپیمایی ایر فرانس قرار گرفت. این هواپیما از گروه هواپیماهای ایرباس سری ای۳۲۰ به حساب می‌آید. دیگر هواپیماهای این سری عبارتند از: ایرباس ای۳۱۸، ایرباس ای۳۱۹ و ایرباس ای۳۲۱. ايرباس آي 321 كه تصاوير آن با آرم ايران‌اير منتشر شده شباهت زیادی با ایرباس آ-۳۲۰ دارد اما دارای بدنهٔ کشیده‌تری است و توانایی جابجایی تعداد بیشتری مسافر را دارا است. ساخت ایرباس آ-۳۲۱ از سال ۱۹۸۹ آغاز شد و نخستین بار در ۲۰ اسفند ۱۳۷۳ (۱۱ مارس ۱۹۹۳) به پرواز درآمد.

مشخصات فني:

ایرباس آ-۳۲۱ دارای دو موتور توربوفن در زیر دو بال است.
فاصله نوک دو بال: ۳۴٫۱ متر
طول: ۴۴٫۵ متر
ارتفاع: ۱۱٫۸ متر
ظرفیت مسافر: ۲۲۰ نفر
بیشینه سرعت: ۰.۸۲ ماخ (۸۷۰ کیلومتر بر ساعت)
محدوده پرواز: ۴۳۰۶ کیلومتر

5454

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 614667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۱
    1 24
    دست دومه ؟؟؟