ایسنا نوشت: مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از افزایش دما در نوار شمالی کشور در دو روز آینده خبر داد.

احد وظیفه با اشاره به ادامه بارش باران و ابرناکی در استان‌های ساحلی دریای خزر و مناطقی از اردبیل، اظهار کرد: امروز در مناطقی از شمال آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات البرز، استان‌های زنجان، قزوین، تهران و سمنان رگبار پراکنده باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می‌شود. روز شنبه نیز فقط در برخی نقاط گیلان، غرب مازندران و ارتفاعات خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی رشد ابر و بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: در سایر مناطق کشور تا ظهر روز یک شنبه جو پایدارخواهد بود. بعد از ظهر روز یکشنبه نیز در مناطقی از شمال غرب کشور شاهد رشد ابر، وزش باد و رگبار پراکنده باران خواهیم بود. در روزهای شنبه و یکشنبه نیز دمای هوا در نوار شمالی کشور ۲تا ۴ درجه افزایش می‌یابد. خلیج فارس نیز امروز مواج است. با نفوذ جریانات شمالی به سواحل جنوبی دریای خزر در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و برخی مناطق آذربایجان شرقی برای روز دوشنبه بتدریج افزایش ابر، بارش باران، گاهی وزش باد و رعدوبرق پیش بینی می شود.

وظیفه درباره وضعیت آب و هوایی استان تهران در روز شنبه نیز توضیح داد و گفت: برای این استان در روز شنبه آسمانی صاف و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشینه دما در این روز ۲۴ و کمینه آن نیز به ۱۴ درجه بالای صفر می‌رسد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: در روز یکشنبه استان تهران شاهد آسمانی صاف و در بعدازظهر وزش باد خواهد بود. دمای هوا در سردترین ساعت این روز ۱۴ و در گرمترین‌ ساعت ۱۴ درجه بالای صفر پیش‌بینی شده است.

42234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 716623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =