کارهایی که باید بعد از زلزله انجام بدهیم

انجام برخی اقدامات بعد از زلزله بسیار حیاتی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ بعد از زلزله هر گونه اقدام یا انتخابی نقشی حیاتی دارد و یک اقدام اشتباه می‌تواند میزان خسارت و آسیب را بافزایش دهد، از سویی برخی دیگر از اقدامات دهم می‌تواندمیزان خسارت را به حداقل برساند و حتی جان برخی افراد را نجات دهد.

کارشناسان برخی از اقدامات مهمی که باید بعد از زلزله انجام دهیم از این قرار است:


*بعد از زلزله خود و اطرافیانتان را چک کنید تا از آسیب‌های احتمالی مطلع شوید.

*از ساختمان‌هایی که صدمه دیده‌اند فاصله بگیرید. این ساختمان‌ها ممکن است بر اثر #پس_لرزه‌ها فرو بریزند.

*اگر مجبور شده‌اید به بیرون از خانه بروید، فقط زمانی که به خانه‌هایتان بازگردید که مقامات مسئول تائید کنند خطری شما را تهدید نمی‌کند.

وقتی به خانه برگشتید:
*درباره هشدارهایی که ارائه می‌شود گوش به زنگ باشید. دست کم به رادیو گوش کنید و از هشدارها مطلع شوید.

*بسیار احتیاط کنید. قبل از ورود به خانه آسیب‌هایی را که بیرون ساختمان دیده است بررسی کنید و اگر امن بود سپس داخل بروید، در این مرحله با دقت صدماتی که داخل خانه دیده است را بررسی کنید.

*دیوارها، درها، پنجره‌ها، کف خانه و پله‌ها را با دقت چک کنید. ممکن است با یک ضربه کوچک هر کدام از آنها تخریب شده و فردی آسیب ببیند.

*به گاز بسیار دقیق باشید. اگر بوی گاز به مشام‌تان رسید، یا متوجه نشتی گاز از طریق صدای انتشار یا بوی آن شدید همه پنجره‌ها را باز کنید و همه افراد خانواده را بیرون ببرید و در نهایت گاز را قطع کنید.

*به وسایل الکتریکی و برقی دقیق باشید. هر گونه خرابی و بوی سوختگی می‌تواند منجر به آتش سوزی شود. پس در صورتیکه خرابی یا بوی سوختگی احساس کردید، برق را از منبع اصلی یعنی فیوز اصلی قطع کنید.

*از لوله‌کشی‌های آب بعد از زلزله مطمئن شوید. ممکن است نشت آب به سقف یا دیوارهایی که بر اثر زلزله آسیب دیده‌اند، تخریب آنها و صدمه دیدن اعضای خانواده را تهدید کند. از این موارد اطمینان پیدا کنید.

منبع: جی ام ای نیوز

۴۲۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 727462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =