رییس اداره ورزش و جوانان پلدخترگفت: شهرستان پلدختر دارای استعدادهای خوبی در رشته های مختلف ورزشی است که نیازمند تمرکز زدایی در حوزه ورزش است

اسما اسماعیل پور، خبرآنلاین لرستان ، علی محمد نورعلی وند در جلسه شورای ورزش و ساماندهی امور جوانان شهرستان پلدختر افزود: از مهم ترین مشکلات هیات های ورزشی شهرستان مشکل مالی و عدم اسپانسر و خیر است زیرا کارخانه ای در آن وجود ندارد و خیرین شهرستان نسبت به شهرستان های استان ضعیف ترین عملکرد را در حوزه ورزش دارند .

وی گفت: ورزش شهرستان در سطح خوبی قرار دارد اما نیاز به پیشرفت بیشتر دارد اما در گذشته تمرکز زدایی صورت نگرفته و همه در یکجا جمع شده است .

وی افزود: اداره ورزش و جوانان شهرستان برای تحقق استعدادهای ورزشی در آینده نزدیک برنامه هایی دارد از جمله احداث سالن های ورزشی در صورت واگذاری زمین در روستاها یی که فاقد سالن هستند .

رییس اداره ورزش و جوانان پلدختر گفت: استخر شنای شهرستان پلدختر با تدبیر و امید دولت با هزینه ای بیش از 40 میلیارد ریال به بهره برداری رسید و این بعد از سالیان سال انتظار نوید خوبی به مردم و به ویژه جوانان است .

نورعلی وند افزود: یکهزار و 350 ورزشکار سازمان یافته و حدود 20 رشته ورزشی فعال در این شهرستان فعالیت می کنند .

وی با بیان این که شهرستان پلدختر 11 سالن ورزشی دارد افزود: با وجود این که میانگین سرانه ورزشی در استان لرستان54 سانتی مترمی باشد سرانه ورزشی این شهرستان حدود 67 سانتی متر مربع است .

وی افزود: با توجه به وجود استعداد های ورزشی در شهرستان پلدختر قهرمانانی در تمام رشته ها پرورش داده است .

رییس ورزش و جوانان پلدخترگفت: این شهرستان سه تیم فوتبال در لیگ فوتبال استان لرستان دارد که دو تیم در لیگ برتر استان هستند و امسال بعد از 35 سال شهرستان پلدختر توانست قهرمانی استان را توسط تیم شاهد پلدختر کسب کند و همچنین یک تیم فوتبال دسته یک استان دارد که دارای مقام دوم است و می تواند به رده برتر صعود کند .

نورعلی وند افزود: ادارات و کسانی که عضو شورای ورزش به گونه ای سازمان دهی شوند تا اداره هایی که تمک مالی دارند بتوانند هیات های ورزشی را تحت پوشش خود قرار دهند و تیم داری کنند تا از این طریق به ورزش شهرستان کمک کنند .

وی گفت: مسوولان ادارات و دستگاه های در رابطه با ورزش پای کار بیایند و تیم های ورزشی را حمایت کنند تا ورزشکاران ما از لحاظ مادی دغدغه نداشته باشند .

رییس اداره ورزش و جوانان پلدختر گفت: امسال یکهزار و 718 نفر متقاضی وام ازدواج بوده که از این تعداد یکهزار و 447 نفر موفق به دریافت تسهیلات شدند .

وی افزود: سقف وام ازدواج برای فرزندان شهدا 20 میلیون تومان و برای دیگر افراد 10 میلیون تومان بوده که در مجموع 16 میلیارد تومان وام ازدواج در شهرستان پرداخت شده است .

رییس اداره ورزش و جوانان پلدختر گفت: لازم است بانک ها نسبت به پرداخت وام ازدواج جوانان شهرستان از لحاظ تضامین و روند و تسریع پرداخت تسهیلات به جوانان سخت نگیرند و تا بتوانند به سهولت این تسهیلات را دریافت کنند .

معاون فرماندار پلدختر از بهره برداری استخر شنای این شهرستان به عنوان مهم ترین پروژه در حوزه ورزش ابراز خرسندی کرد و گفت: همه شهروندان در نگهداری از استخر شنا سهیم وبا نظارت خود از آن حفاظت کنند ،

امان الله بابایی افزود: باید در برنامه ها و سیاست های ورزشی شهرستان ورزش بانوان ، روستاییان و ورزش همگانی را در نظر و در دستور کار قرار گیرد .

وی با بیان این که جوانان در حوزه های ورزش ، فرهنگی ، موسیقی ، هنر ، کتاب و دانشگاه ها سرمایه اجتماعی هستند . افزود: ورزشکاران شهرستان در استان و کشور شاخص هستند و باید در برنامه ها و جشن ها از آنان دعوت به عمل آورده و مورد تشویق قرار گیرند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 639811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =