سیدحسین موسویان، عضو ارشد تیم پیشین هسته ای کشورمان در بخشی از کتابش که به تازگی منتشر شده،به بیان واقعیات دربارۀ پرونده اتهاماتش پرداخته است.


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سیدحسین موسویان، معاون پیشین سیاست خارجی دبیرخانه شورای امنیت ملی، عضو ارشد تیم هسته‌ای پیشین و سفیر اسبق کشورمان در آلمان در بخشی از کتابش با عنوان"روایت بحران هسته ای ایران: ناگفته های یک دیپلمات" که به تازگی منتشر شده،به بیان واقعیات دربارۀ پرونده اتهاماتش پرداخته است: 

" ... چند ماه بعد [احمد] توکلی با انتشار بیانیه‌ای رسمی برای نخستین بار واقعیت‌های پرونده مرا بیان کرد. او در این بیانیه گفت: «کل پرونده را با دقت مطالعه کرده و با مسئولان مربوط در وزارت اطلاعات و قوه قضائیه صحبت کرده و مطمئن شده است هر سیزده اتهام وارده به من بی‌اساس بوده و حتی در پروندة رسمی وجود ندارد؛ پرونده‌ای که به من اجازه داده نشد حتی آن را ببینم». توکلی اتهامات فوق را به ‌صورت زیر فهرست کرده بود:

1. دادن اسناد محرمانه مربوط به پایگاه‌های امنیتی ایران در اروپا به MI6؛
2. ملاقات با مأموران سرویس‌های اطلاعاتی اروپا در سفرهای متعدد به اروپا؛
3. جاسوسی برای اتحادیه اروپا و بریتانیا درباره برنامه هسته‌ای ایران؛
4. ارتباط طولانی‌مدت با یک دیپلمات امریکایی؛
5. دادن یک سند کاملاً سرّی درباره سیاست هسته‌ای ایران به سفارت بریتانیا در تهران؛
6. دادن اسناد محرمانه شورای عالی امنیت ملی به خارجی‌ها؛
7. دادن اسناد و اطلاعات محرمانه به اروپایی‌ها؛
8. دادن اسناد محرمانه سرویس اطلاعاتی ایران به بریتانیا؛
9. درخواست کمک از خارجی‌ها برای کسب اکثریت در انتخابات پارلمانی 1387؛
10. جلب حمایت مالی بریتانیا از مرکز تحقیقات استراتژیک؛
11. اصرار به غربی‌ها برای تسریع در صدور قطعنامه‌های تحریمی علیه ایران؛
12. مجهز کردن منزل شخصی‌ام به دوربین‌های نظارتی مخفیانه؛
13. اخطار به سیروس ناصری، یکی از اعضای سابق تیم مذاکرات هسته‌ای که متهم به فساد مالی بود، برای نیامدن به ایران.


این نوع انتقاد از نحوه مواجهه دولت با پرونده من از سوی یکی از اعضای سرشناس جناح اصول‌گرای احمدی‌نژاد بسیار مهم بود؛ زیرا خود احمدی‌نژاد شخصاً و به صورت علنی و چند مرتبه، سه، هفت و یازده اتهام از اتهامات فوق را به من نسبت داده بود. حتی دو سال پس از ختم پرونده از سوی قوه قضائیه و با وجود شواهد متعدد موجود درباره مخالفت همیشگی من با تحریم‌ها و قطعنامه‌های سازمان ملل علیه ایران، او غیرمستقیم مرا متهم کرد که به غربی‌ها اصرار کرده‌ام قطعنامه‌های تحریمی علیه ایران صادر کنند.

احمد توکلی رسماً معذرت‌خواهی کرده و از من و خانواده‌ام به خاطر مشارکت در نشر اتهامات بی‌اساسی که به اعتبار و شهرت من صدمه زده بود، طلب حلالیت کرد.

4952

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 507102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    62 0
    همه چی به کنار مگر تجزیز منزل شخصی به دوربین نظارتی جرم هست؟ یعنی اگه بخواهیم برای داخل ملک شخصیمون دوربین نصب کنیم باید از احمدی نژاد اجازه بگیریم؟
  • حسن IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    12 0
    ای کاش آقای موسویان از محکومیت نویسنده کتاب معجزه هزاره سوم در دادگاه بخاطر همین اتهام دروغ علیه خود نیز سخن می گفت آن شخص به زندان محکوم شد ولی متاسفانه آقای موسویان ایشان را بخشید. آقای موسویان نباید ایشان را می بخشیدی زیرا آن شخص تاوان تئوریزه کردن اشتباهات و خطاهای استراتژیک دولت مهرورز احمدی نژاد را در حق مردم ایران هرگز نپرداخت و به راحتی از مجازات قسر در رفت.
  • بی نام A1 ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    20 0
    اقای موسویان زبان تیز ایران علیه دشمنان ما خصوصا اعراب خلیج فارس است.
  • بی نام IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    15 0
    واقعا متاسفم که به چنین شخصی که از جان و دل برای دفاع از منافع ملی کشورش مایه میزاره چنین اتهامات بی اساسی وارد کردند. ایشون به تنهایی به اندازه یک وزارت خارجه در حل و فصل برنامه هسته ای ایران موثر بود و من بسیاری از سخنرانی هاشونو شنیدم. همیشه با حرارت، منطق و استدلال از منافع ملی دفاع میکنه. اما دولت قبل با هر کس که به منافع ملی اهمیت میداد مشکل داشت و با اتهام زنی حذف میکرد. کاش میشد ایشون رو از نزدیک میدیدم و هم ازشون عذرخواهی میکردم و هم تشکر.
  • بي نام ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    23 0
    احمدي نژاد به خيليها تهمت زد ابروشونو ريخت ولي هيچوقت ثابت نكرد