۰ نفر
۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۸

کارشناسان خوش بین هستند. با این وجود کاملا روشن است که عموم مردم در مورد سرعت تغییرات نگرانند.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین به نقل از اتاق بازرگانی تهران، آینده ما روشن است، فناوری های جدید وعده حل بزرگترین مشکلات جهان را می دهند. اما آینده ترسناک هم هست؛ سرعت تغییر در همه جوانب زندگی.

هفتصد نفر از کارشناسان مجمع جهانی اقتصادی تنها برای «شوراهای آینده» به دبی سفر کردند تا یک مسیر برای آینده طراحی کنند. در اینجا بخش کوچکی از نکات کلیدی و قسمتی از نظرات و ایده های پیشنهادی آورده شده است.

1.مقدار اطلاعات با سرعت چشمگیری در حال رشد است

حالا زمان تمرکز روی کیفیت است. با اطلاعاتی که بیشتر از همیشه وجود دارد، قبل از اینکه فکر کنی، متخصص پیدا می شود. بسیاری از مردمی هم که درگیر اخبار، اطلاعات و علم -تقریبا هرچیزی که تخصص دارند- هستند مجبور به توجیه دوباره خود می شوند.

پیشنهاد: اما اگر ما با چالش «اخبار جعلی»، با یک استاندارد جهانی در رسانه ها و سواد دیجیتالی، مسئولیت شهروندی بزرگ شویم، چه می شود؟

2.داده ها کافی نیست. داده ها نیاز به رابطه و عمل دارد

داده های بزرگ، طراحان محصولات و خدمات را برای کشف چیزهایی در مورد رفتار انسان فعال می کند که قبلا هرگز نبوده است. اما ممکن است «داده های کوچک» عاملی قوی تر از تغییر باشد.

پیشنهاد: اما اگر نظارت بر سلامت شخصی از طریق تلفن همراه منجر به تغییرات رژیم غذایی شود که تاکنون هیچ کدام از پژوهش ها موفق نشده اند رفتارهای رژیمی ما را تغییر دهند، چه می شود؟

3.Blockchain می تواند همه چیز را مدیریت کند

سردرگمی درباره Blockchain. به Blockchain تنها به عنوان یک پایگاه اطلاعات هوشمند نگاه کنید که می تواند هرچیزی را دنبال کند. این ماجرا برای مشکلات جهانی که در گذشته غیرقابل حل بود، بسیار مفید است.

پیشنهاد: اما اگر Blockchain بتواند به تغذیه جهان پرجمعیت کمک کند و بر ترس از محصولات اصلاح شده ژنیتیکی و موادغذایی آزمایشگاهی پیروز شود چه؟

4.به تصویر بزرگ نگاه کنید، قبل از اینکه تصمیم بگیرید چه مشکلاتی باید حل شود

این انجمن به تازگی نقشه های تبدیل (Transformation Maps) برای تاکید بر ارتباط نزدیک بین بزرگترین چالش های جهانی ما ساخته است. آنها به جهان به عنوان «سیستم»-چگونگی ارتباط همه چیز با هم، به جای توجه جداگانه از هم- نگاه می کند. به این ترتیب متخصصان به چالش ها با دیدی تازه نگاه می کنند.

پیشنهاد: اما اگر به جای ساختن انواع وسیعتری از جاده ها با استفاده از فناوری های جدید، ما از پلت فرم های مشترک از قبیل اوبر برای استفاده از جاده های فعلی سرمایه گذاری کنیم چه می شود؟

5.همه بهم اعتماد می کنند

کارشناسان خوش بین هستند. با این وجود کاملا روشن است که عموم مردم در مورد سرعت تغییرات نگرانند.

اگر نگران از دست دادن شغل خود، داشتن مهارت مجدد یا ناتوانی در سرعت تغییر هستید، این حس در شما ایجاد می شود که سیستم کلی به نفع شما عمل نمی کند و باعث بی اعتمادی می شود.

جامعه تلاش می کند تا به سرعت با تکنولوژی سازگار شود. می تواند از طریق مقررات کم یا مالیات بر روی ربات ها این مسیر راطی کند.

پیشنهاد: اما اگر ما نتوانیم با سرعت با تکنولوژی منطبق شویم، باید راه هایی برای کاهش سرعت تغییر مانند مالیات برروی روبات ها تنظیم کنیم.

 

35224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 727205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =