درخواست چهره‌های شاخص هنری از شهردار تهران

جمعی از هنرمندان با نوشتن نامه‌ای به محمدعلی نجفی، شهردار تهران، خواستار حضور محمدمهدی عسگرپور در سازمان فرهنگی و هنری شهرداری شدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جمعی از اهالی هنر و چهره‌های سینمایی و رسانه‌ای با نوشتن نامه‌ای به شهردار تهران درخواست کردند با توجه به سابقه محمدمهدی عسگرپور، او مدیریت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران را بر عهده گیرد.

در متن نامه این هنرمندان آمده است: «... تهران به عنوان گرانیگاه فرهنگ و هنر کشور با تنوع قومیت‌ها و سلیقه‌ها می‌تواند ضمن بهره بردن از خرده فرهنگ‌های بومی مناطق گوناگون کشور، بر فرهنگ و هنر این سرزمین پهناور تأثیر سازنده داشته باشد.

سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران بیشترین فضاها و امکانات تولید فرهنگی هنری شهر را در اختیار دارد و در شرایطی که بحران اقتصاد هنر به تمامی عرصه‌های هنری آسیب رسانده، این سازمان می‌تواند به کمک هنرمندان برجسته‌ کشور به تولید آثار ماندگار فرهنگی و هنری بپردازد و شهروندان را از فرهنگ و هنر اصیل اسلامی و ایرانی سیراب کند و سلیقه‌ آنان را ارتقاء بخشد تا از آسیب های اجتماعی مصون بمانند.

بی‌تردید کسانی می‌توانند در این عرصه‌ پر مخاطره مدیریت این سازمان تأثیرگذار را بر عهده بگیرند که هم شناخت جامعی از شهروندان داشته باشند و هم راه‌های پر پیچ و خم تولید فرهنگی  و هنری را بشناسند که در غیر این صورت چنان که در این چند سال دیده‌ایم با برنامه‌های پر هزینه و سطحی‌نگر تأثیر مخرب نیز خواهند داشت.

با همین نگاه، جمع امضاء کنندگان ذیل بر این باوریم، شخصیتی که هم در عرصه تولید آثار فاخر هنری موفق بوده و هم در زمینه مدیریت فرهنگی آثار ماندگاری از خویش بر جای گذاشته می‌تواند مدیریت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران را بر عهده گیرد.

از این رو پس از بررسی‌های همه جانبه به این نتیجه رسیدیم که جناب آقای محمدمهدی عسگرپور با دارا بودن سابقه درخشان هنری و مدیریت فرهنگی، شایسته این مسئولیت بوده و ما امضا کنندگان همه توان و تلاش خود را در جهت کمک به برنامه‌های ایشان به کار خواهیم گرفت تا شهری شاد با فرهنگی بالنده در جهت اهداف والای جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم.

رونوشت:

اعضای محترم هیات امنای سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران

اعضای محترم شورای اسلامی شهر تهران

فهرست امضا کنندگان: امین تارخ، محمدحسین لطیفی، عبدالحسین برزیده، همایون اسعدیان، مازیار میری، محمدعلی سجادی، نادر مقدس، بیژن میرباقری، فریدون جیرانی، سیروس الوند، کیومرث پوراحمد، فرهاد توحیدی، مصطفی کیایی، محمدرضا هنرمند، ابوالحسن داوودی، کمال تبریزی، رسول صدر عاملی، نیکی کریمی، احمد امینی، رامبد جوان، شهرام اسدی، محمدعلی نجفی، حمید نعمت‌الله، بهروز شعیبی، محمدحسین حقیقی، عباس سجادی، صادق کرمیار، محمدعلی بهمنی، سيدحسام‌الدين سراج، مصطفى رحمان‌دوست، رضارفیع، حمیدرضا نوربخش، اکبر آزاد، محمدعلی شیرازی، علی‌اکبر قاضی نظام، سیدمحسن هاشمی،عبدالجبارکاکایی،محمدسلمانی، سهیل محمودی، ساعدباقری، قاسمعلی فراست، اسماعیل امینی، علیرضا داودنژاد، اهورا ایمان، جابر قاسمعلی، سعید آقاخانی، علی موذنی، محمود عزیزی، ایرج رامین‌فر، ابوالفضل‌زروئی‌نصرآباد، پرویز فلاحی‌پور و فاطمه راکعی.»

57244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 724160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کارمند سازمان فرهنگی هنری IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
    0 0
    باسلام. از کارمندان سازمان فرهنگی هستم. خیلی تاسف خوردم از دیدن این نامه... میدونید چرا؟ چون به سازمان ما به چشم یک متاع ارزشمند نگاه میکنند... کارمندانی که با حقوق کمتر از حقوق کارمندان شهرداری، بیشتر فعالیت فرهنگیچه داخل فضاهای مسقف و چه در کفِ خیابان انجام میدهند. کارمندانی که هر چند وقت یک بار میبینند عوض اینکه مدیران بالا دستی به مشکلاتشان رسیدگی کنند، از توان آنها برای پر کردن رزومه خودشان استفاده میکنند. حیرت آور است....