ایرنا نوشت: دبیر کل حزب نواندیشان ایران اسلامی با تاکید بر اهمیت تقویت وفاق بین مسوولان گفت: مسوولان نظام تلاش خود را برای رفع مشکلات مردم انجام دهند. نمایش اختلاف میان مسئولان به بی اعتمادی مردم دامن می زند.

امیر محبیان در خصوص تقویت وفاق ملی و ارایه راهکار برای جلوگیری از ناآرامی هایی مشابه آن چه که در کشور اتفاق افتاد، اظهار داشت: معتقد نیستیم که وفاق ملی وجود ندارد؛ مردم می دانند مشکلاتشان چیست اما مساله این است که وقتی می بینند مشکلات حل نمی شود چنین اعتراض هایی به وجود می آید؛ تمام شعارهایی که در اعتراض های اخیر داده و مطالباتی که مردم در این اعتراض ها مطرح کردند مسائلی اعم از مبارزه با فقر و فساد و تبعیض، مساله معیشتی و اقتصاد و انضباط اجتماعی را مقام معظم رهبری بارها مطرح کرده بودند.

محبیان گفت: متاسفانه آنهایی که متولی اجرای منویات رهبری بودند آن گونه که باید عمل نکردند و بی توجهی کردند؛ آنچه مردم را ناراحت می کند به این دلیل است که اعتراض آنها شنیده نمی شود. مهم این است که مردم احساس کنند اعتراض ها شنیده می شود و اگر مسوولان در تعیین بودجه و حل بعضی از مسائل مشکلاتی دارند صادقانه مسائل را با مردم در میان بگذارند مردم نیز علیرغم سختی ها همراهی و کمک می کنند، اما احساس می کنند که گویا به نوعی با آنها بازی می شود و اعتراض آنها شنیده نمی شود.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری به عنوان ارائه کننده راهبردهای کلان کشور، مسائل را با دقت مطرح می کنند اما به نظر می رسد مابین بیان راهبردها از سوی رهبری و بخش هایی که این ها را باید به برنامه عملیاتی تبدیل کنند شکاف و نوعی انقطاع وجود دارد و این خطرناک است. به دلیل این که باعث نوعی از ناکارآمدی شده و حتی فراتر از مساله بودن ناکارآمدی، اکنون بحران کارآمدی داریم.

محبیان گفت: مسوولان کشور به جای درگیری با هم تلاش کنند هر سال حداقل یک یا دو چند مساله مهم مردم را حل کنند؛ ما در آینده مشکل بازنشستگان را هم علاوه بر مشکلات دیگر خواهیم داشت. مسوولان با مردم همراهی کنند تا مردم هم کمک کنند و مشکلات را راحت تر حل کنیم.

جلسات هیات رئیسه شورای عالی هیچ‌گاه تعطیل نشد/ مشورت با خاتمی درباره تصمیمات کمیته ارزیابی

زهرا صدراعظم نوری در پاسخ به این سوال که آیا جلسات شورای عالی بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراها مثل قبل است، گفت: جلسات هیات رئیسه شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان به صورت مستمر و مداوم برگزار می‌شود و بعد از برگزاری انتخابات هم هیچ‌گاه تعطیل نشده است. اما جلسات شورا بعد از انتخابات مثل روند گذشته برگزار نمی‌شود. دلیل آن هم این است که با نظرخواهی که از اعضای شورا شد، در حال جمع‌بندی دیدگاه‌ها و نظرات هستیم تا ساز و کارهای لازم فراهم شود و شورا بتواند به صورت قوی‌تر و با کیفیت بالاتری جلسات را برگزار کند. البته این جلسات همچنان هست ولی از لحاظ زمان آن با گذشته متفاوت است و تقریبا ماهی یکبار برگزار می‌شود.

اهم اظهارات نوری به شرح زیر است:

*{درباره نتایج عملکرد کمیته اریابی}: شورا مقرر کرده کمیته‌ای کار ارزیابی را انجام دهد و عهده‌دار آسیب‌شناسی باشد و نظرات افراد و صاحب‌نظران را جمع‌آوری کند و ببیند نقاط قوت و ضعف شورا چه بوده چون شورای عالی در حال حاضر در سطح استان و کشور هم فعال است و باید دیدگاه‌های مختلف در آن لحاظ شود و کار جلو رود. این کار هم انجام شده و نظرات احصا شده است. پیشنهادهایی هم وجود دارد که در جلسات آتی شورا مطرح و به جمع‌بندی می‌رسد.

*{درباره ساز و کار حضور اشخاص حقیقی در شورا}: این مساله هم در دستور کار هیات رئیسه است که بر اساس پیشنهادهای کمیته ارزیابی، بررسی‌های لازم انجام و جمع‌بندی توسط هیات رئیسه صورت می‌گیرد.

*{در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا «کمیته تعامل با دولت» پس از رای اعتماد وزرا هم به کار خود ادامه می‌دهد یا منحل شده است}: تعامل یکی از کارهای مدیریتی و جمعی است از آنجا که اصلاح‌طلبان تلاش زیادی در انتخابات ۹۶ داشتند و قبل از آن در انتخابات مجلس هم فعال بودند، هم‌اکنون ضرورت همگرایی و هماهنگی میان دولت و اصلاح‌طلبان بیشتر احساس می‌شود. برای همین هم کمیته تعامل فعالیتش ادامه پیدا کرد و با اضافه شدن برخی از اعضای هیات رئیسه فراکسیون امید و شورای عالی و شورای شهر، کمیته‌ای مشترک ایجاد شده که در تعامل با دولت دیدگاه‌های مختلف را منعکس می‌کند.

*{در پاسخ به این سوال که آیا تصمیمات کمیته ارزیابی با سیدمحمد خاتمی در میان گذاشته می‌شود}: هرگاه در شورای عالی مباحثی داریم با آقای خاتمی و دیگر صاحب‌نظران مشورت کرده و از نظرات آنها هم استفاده می‌کنیم.

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 747509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =