سایت درنگ نوشت: بعضی از مواد غذایی شما را در داشتن موی شاداب و سالم کمک می‌کنند، ما در اینجا به چند مورد از انها اشاره می‌کنیم.

ماهی سالمون برای درخشندگی

ماهی‌هایی از قبیل سالمون و ساردین سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ سالم هستند. بدن شما قادر به تولید این چربی‎های سالم نیست و شما باید انها را از طریق تغذیه و یا قرص‌ها تامین کنید. آنها می‌توانند از شما در برابر بیماری‌ها مواظبت کنند، همچنین بدن شما برای رشد و درخشنده نگه داشتن موهایتان به آنها نیازمند است.

ماست یونانی برای رشد مو

ماست یونانی سرشار از پروتئین است. همچنین دارای موادی است که جریان خون را به سمت پوست سر و رشد مو بهبود می‌بخشد. این ماده ویتامین ب۵ نام دارد و حتی ممکن است از ریزش و نازک شدن مو جلوگیری کند.

اسفناج برای جلوگیری از شکنندگی مو

اسفناج همچون بیشتر سبزیجات با برگ‌های سبز تیره پر از مواد مغذی است. اسفناج دارای مقدار زیادی ویتامین آ، آهن، بتا کروتن و ویتامین ث است. این مواد با همکاری هم، پوست سر و مو را سالم نگه می‌دارند. آنها موی شما را مرطوب نگه می‌دارند و در نتیجه نمی‌شکنند.

برشتوک‌های غنی شده با آهن برای جلوگیری از ریزش

دریافت آهن کم سبب ریزش مو می‌شود. اما شما می‌توانید این ماده مغذی مهم را در برشتوک‌های غنی شده، غلات، پاستاها، دانه‌های سویا و عدس بیابید. گوشت گاو به خصوص جگر آن دارای آهن فراوانی است. سبزیجات با برگ‌های تیره نیز میزان زیادی از ان را دارا هستند.

مرغ برای ضخیم شدن مو

وقتی شما پروتئین کافی دریافت نمی‌کنید، رشد مو متوقف می‌شود. وقتی رشد مو متوقف می‌شود و موهای قدیمی‌تر می‌ریزد، شما دچار ریزش مو می‌شوید. برای دریافت پروتئین از گوشت، از گوشت‌های کم چرب مثل مرغ و بوقلمون که چربی اشباع شده کمتری از گوشت گاو دارند، استفاده کنید.

دارچین برای گردش خون

این ادویه را روی اوتمیل، چای و تست عسل خود بریزید که به گردش خون کمک کند. این جریان خون اکسیژن و مواد مغذی را به ریشه مو‌های شما می‌رساند.

تخم مرغ برای رشد مو

اساس بروتئین و آهن مورد نیاز بدن شما با خوردن تخم مرغ تامین می‎شود. آنها سرشار از ویتامین ب (بیوتین) هستند که به رشد مو کمک می‎کند. نداشتن این ویتامین به اندزه کافی سبب ریزش مو می‎شود. همچنین بیوتین به استحکام ناخن‎های شکننده کمک می‎کند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 688303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =