۰ نفر
۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۴

مستند «بُرد، بُرد» به کارگردانی محسن خان‌جهانی طی روزهای آینده در دانشگاه مک گیل کانادا به نمایش درمی‌آید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آخرین ساخته‌ کارگردان آثاری چون «صندلی 257»، «کلاه شیشه‌ای»، «انتهای خیابان پاستور» و... پنج شنبه 24 آگوست (دوم شهریور ماه) در دانشگاه مک گیل اکران می‌شود.

کارگردان مستند «برد برد» ساخته خود را فیلمی در ستایش صلح و انسانیت می‌داند.

خان‌جهانی درباره‌ شکل‌گیری مستند «برد برد» که دو سال قبل تولید شده است، می‌نویسد: «به یاد دارم در اولین روزهای عید نوروز به روال چند سال اخیر رئیس جمهور به مردم پیام تبریک سال نو می‌داد، این پیام موضوع مکالمه روستایی‌ها شده بود و در دل همین مکالمات بود که به ایده ساخت «برد برد» رسیدم.»

او افزود: «البته بهانه‌ فیلم مذاکرات است باید فیلم را ببینید تا متوجه شوید، مذاکرات هسته‌ای بهانه‌ای است که داستان اصلی فیلم که واقعا انسانی است را روایت می‌کنیم و حتی به قول یکی از دوستان روزنامه‌نگار که فیلم را دیده بود، مستند «برد برد» در ستایش صلح است و مفهوم انسانی دارد.»

خان‌جهانی گفت: «همیشه خودم را در دل سوژه‌ها دیده‌ام. یعنی اینکه به یک باره دیدم سوژه‌ای که مرا به خود جلب کرده است، مقابل دوربینم هست بنابراین در دل سوژه خودم را دیدم و خیلی با حساب و کتاب‌های عجیب و غریب سراغ‌اش نرفتم.»

«مستند برد برد که در جشنواره‌ سینما حقیقت سال گذشته رونمایی شد، تاثیر مذاکرات هسته‌ای را در دل یک روستا نشان می‌دهد.

این مستند در قالب برنامه‌ دورهمیِ فیلم‌های مستند ایرانی که از چندی قبل در کانادا برپا شده است به نمایش درمی‌آید. این دورهمی میزبان آثار مستندسازانی چون محسن خان‌جهانی،مهدی گنجی، ارسلان براهنی و سیف‌الله صمدیان بوده است، «هفتاد و شش دقیقه و پانزده ثانیه با کیارستمی»، «انتهای خیابان پاستور»، «من می‌خوام شاه بشم»، «سه گانه در غربت» از دیگر آثاری است که در این گردهمایی پیش از این به نمایش درآمده است.

طبق اعلام برگزارکنندگان از اهداف نمایش مستندهای این کارگردان‌ها که با همکاری و پیگیری رسانه هدهد کانادا انجام می‌شود، نمایش چهره‌ای واقعی‌تر از ایران با پرهیز از سیاه‌نمایی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی است.

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 699436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =