سخنگوی شورای شهر تهران: در انتخاب مدیران شهرداری مداخله نمی‌کنیم

نشست خبری علی اعطا سخنگوی شورای پنجم تهران امروز پس از جلسه رسمی این نهاد برگزار شد و او به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در این نشست خبری که با تودیع رضویان، مدیرکل سابق روابط عمومی شورای شهر و معارفه حسین نقاشی مدیرکل روابط عمومی جدید این نهاد همراه بود، خبرنگاران انتقادات زیادی را درباره گزارش امروز پلاسکو در صحن علنی شورا مطرح کردند.

برخی از خبرنگاران در انتقاد به گزارش امروز پلاسکو در صحن علنی شورا گفتند این گزارش 4 ماه قبل اعلام شده بود و هیچ نکته جدیدی نداشت. آیا شورای پنجم با بحران دستور جلسه مواجه شده است یا قرار است اتفاق جدیدی در این مورد بیفتد؟

اعطا در پاسخ گفت: شورای جدید تشخیص داد هیات ویزه تعقیب موضوع پلاسکو در یک جلسه در صحن، این گزارش را ارائه کنند. شاید اگر در شورای پیشین مستندسازی مکتوب داشتیم که هنوز هم وجود ندارد، ممکن بود بخشی از نیاز شورا به شنیدن گزارش رفع شود.

او ادامه داد: بخشی از جلسات باید به گفتگو بگذرد و صرفا با خواندن گزارش پلاسکو محقق نمی شود. اساسا فایل گزارش در دسترس بود. ولی بیشتر مدنظر بود دیدگاه اعضا در جلسه بیان شود. من تایید می کنم درباره بحث حقیقت یابی در ماجرای پلاسکو بحثی نداشتیم.

خبرنگار خبرآنلاین درباره دلیل سکوت شورای شهر در مقابل برخی انتصابات برخی معاونان شهردار تهران که عموما بازنشسته هستند، سئوال کرد.

اعطا در پاسخ گفت: شورای شهر از ابتدا مداخله در انتصابات شهردار ندارد. اگر قرار است شهردار پاسخگوی عملکرد مدیران خود باشد، باید این مدیران را خود انتخاب کند. آیا این مد نظر است که آیا انتقادی صورت گرفته یا نه، در جلسات پیشین علنی شورا، برخی اعضا، انتقادات خود را مطرح کردند. روابط غیرشفاف بین شورا و شهرداری وجود ندارد. هر چه هست همه خبر دارند و موضوعات انتصابات روشن شده است.

توضیحی درباره بن های برگشت شده محرم

در بخش دیگری از این نشست اعطا درباره اخباری که در خصوص تعدیل نیروهای شهرداری و شورای شهر منتشر شده گفت: این مسئله را تکذیب می کنم.

او همچنین بررسی و تعیین تکلیف بن های 10 میلیونی اهدایی از سوی شهرداری به اعضای شورای شهر را به کمیسیون نظارت و حقوقی ارجاع کرد و گفت: برای مسایلی از این دست که در دوره های قبل به وفور وجود داشته باید ساز و کار پیش بینی کرد.

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 710657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =