«خبرجنوب» نوشت: با حکم دادگاهی در استان فارس پزشک عمومی که متهم به دخالت در امور تخصصی پزشکی محکوم بود با رأی قاضی پرونده موظف به ارائه خدمات درمانی در زندان های شیراز شد.

متهم این پرونده که به اتهام دخالت در امور تخصصی پزشکی بدون داشتن مجوز های لازم تحت پیگرد قرار گرفته بود پس از حضور در دادگاه و محرز شدن بزه انتسابی به جزای نقدی و الزام به ارائه خدمات پزشکی و درمانی به مددجویان زندان به مدت یک سال در بهداری زندان عادل آباد شیراز محکوم شد.

این رأی که در راستای اختیارات قانونی قضات در اعمال مجازاتهای جایگزین حبس صادر شده در دادگاه تجدید نظر استان نیز تأیید و لازم الاجرا شده است.

قانونگذار در مواد 63 به بعد قانون مجازات اسلامی با هدف اصلاح و تربیت مجرمین و باز اجتماعی کردن آنان، کاهش جمعیت کیفری زندانیان و همچنین کاهش آثار سوء زندان فصلی را تحت عنوان مجازات های جایگزین حبس پیش بینی کرده است که قضات استان فارس تاکنون با بهرهگیری از این ظرفیت قانونی بهترین احکام در این راستا را صادر کرده اند.

گفتنی است در صدور مجازات های جایگزین حبس، دادگاه به ملاک هایی مانند سن، شخصیت، نوع جرم، کیفیت ارتکاب جرم، آثار ناشی از جرم، وضعیت و سابقه مجرم توجه می کند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 623115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
    1 6
    من در زندان کار کرده ام گرچه اسمش را نمی توان کار گذاشت چون ابزار لازم برای طبابت موجود نیست اما از لحاظ آشنایی با یک فرهنگ جدید خیلی خوش می گذرد.