مهر نوشت:


دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: جریان تکفیری برای مقابله با جهان اسلام شکل گرفته و این جریان به دنبال نسل‌کشی اسلامی است.
 علی شمخانی در حاشیه مراسم گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر که بعدازظهر امروز در تالار حنانه دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: جریان سلفی در جهان اسلام شکل گرفته تا مقابل آموزه‌های انقلاب اسلامی قرار گیرد لذا حمایت از سوریه و عراق در مقابل داعش در چارچوب منافع ملی ایران تعریف می‌شود.

وی افزود: اسلام می‌تواند به یک روش حکومت شود لذا یک جریان جهادی در جهان اسلام شکل گرفت که با استبداد و استعمار به نوعی منافع خود را دنبال کند.

شمخانی تصریح کرد: جریان تکفیری، دشمن اصلی مسلمانان است و جریان تکفیری به معنای مقابله با جهان اسلام است و این جریانات به جای اینکه به هدف اصلی بپردازد، هدف غیرواقعی را جایگزین کرده‌اند و به دنبال نسل‌کشی اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه جریانات موجود در محور مقاومت به فلسطین اعتقاد دارد، افزود: در حال حاضر جریاناتی وجود دارد که محور مقاومت را مستقل می‌خواهد و هنوز به فلسطین اعتقاد ندارد و عده‌ای اعتقاد دارند که این جریان باید ضعیف شود و ماموریت جریان تکفیری دقیقا همین است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در پایان خاطر نشان کرد: امروز در دمشق، بیروت، بخش‌هایی از عراق و ... جریان تکفیری در حال تکوین است و عُلمای جهان اسلام باید با ارائه مدل فرهنگی، این جریان را به مردم بشناسانند.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 419734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =