کاهش ۱۲درصدی واردات در سمنان در سالجاری

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان از کاهش ۱۲ درصدی واردات به این استان در سالجاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ، حمیدرضا مداح در چهارمین جلسه کار گروه توسعه صادرات استان گفت: در هشت ماهه نخست سالجاری میزان ۱۴۶۰۰ تن کالا از گمرک استان ترخیص گردیده است که ارزش دلاری آن بیش از ۴۲ میلیون دلار می باشد.
وی عمده کالاهای وارداتی را شامل ماشین آلات خط تولید و اجزا و قطعات آنها و مواد اولیه کارخانجات عنوان کرد که از ۲۲ کشور جهان به گمرک استان وارد شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۱۲ درصد کاهش نشان می دهد.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در بخش دوم گزارش خود به افزایش صادرات استان در سالجاری اشاره کرد و تصریح کرد: در هشت ماهه سال ۹۶ میزان ۲۸۱هزار و ۴۲۹ تن کالا از گمرک استان صادر شده است که ارزش دلاری آن به بیش از ۱۱۹ میلیون دلار می رسد.
این مقام مسئول با بیان اینکه متوسط ارزش دلاری هرتن کالای صادراتی ۴۲۳ دلار است ، اظهار کرد: کالاهای استان به ۳۷ کشور جهان صادر می شود که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال قبل از نظر وزنی ۲۸ درصد و از نظر دلاری ۲۶ درصد افزایش داشته است.
وی سهم واحد های خرد و کوچک استان از کل صادرات را ۱۹ درصد اعلام کرد و تصریح کرد: در سالجاری ۱۲ واحد تولیدی خرد و کوچک استان به ارزش بیش از ۲۲ میلیون دلار کالا صادر کرده اند که این رقم تحقق ۶۴درصدی میزان هدفگذاری برای واحدهای کوچک و خرد را نشان می دهد.
حمیدرضا مداح در پایان ضمن ارائه گزارشی از برش استانی پروژه اقتصاد مقاومتی بر تقویت و توانمندسازی و توسعه بنگاه های خرد ، کوچک و متوسط استان با هدف افزایش صادرات غیر نفتی تاکید کرد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 736448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =