ایسنا نوشت: کارگردان «دوران عاشقی» معتقد است که جشنواره فیلم فجر جای رقابت و استانداردسازی است و در عین حال ابراز تاسف می‌کند که «متاسفانه شکل برگزاری جشنواره فیلم فجر ما مانند جشنواره‌های اروپایی و جایزه دادنمان مانند اسکار است.»

علیرضا رئیسیان با اشاره به نزدیک شدن به جشنواره فیلم فجر گفت: جشنواره فیلم فجر به سازمان سینمایی وصل است و مستقل نیست بنابراین طبیعی است که با تغییرات مدیریتی ما شاهد اتفاقاتی در جشنواره نیز باشیم.

او با بیان اینکه تغییرات در جشنواره فیلم فجر به ضرر سینما است، افزود: در شرایط تغییر در جشنواره فیلم فجر فیلمسازان به شانس متکی می‌شوند و این درحالیست که جشنواره فیلم فجر باید دارای شخصیت مستقلی باشد که فیلمسازان برای حضور در آن فیلم بسازند.

کارگردان «چهل سالگی» یادآور شد: امیدوارم شکل درستی برای دوره 10 ساله جشنواره فیلم فجر تنظیم شود تا فیلمسازان بدانند که با چه رویکردی برای جشنواره فیلم بسازند.

او درباره انتخاب پردیس سینمایی ملت نیز گفت: من تنها یکبار برای نمایش فیلمم به برج میلاد رفتم و آنجا هیچ وقت برایم جذابیتی نداشت. به نظرم تصمیم منطقی است اگر سینمای مطبوعات و هنرمندان را از هم جدا کنند.زیرا اگر در پردیس سینمایی ملت هم همه باهم باشند مانند برج میلاد می شود.

رئیسیان همچنین گفت: قبل از انتشار فراخوان جشنواره اخبار مبنی بر حذف سیمرغ بخش فنی شنیده شده بود که خوشبختانه با انتشار فراخوان متوجه شدیم این سیمرغ بر جای خود باقی مانده است.

او با بیان اینکه تا زمانی که جایگزین مهمتر و بهتری نداریم نباید چیزی را حذف کنیم، ادامه داد: عوامل فنی بخش قابل توجهی از یک فیلم هستند و باید سیمرغ داشته باشند زیرا جشن خانه سینما جایگاه واقعی برای جایگزین کردن این سیمرغ ندارد.

کارگردان «ایستگاه متروک» ادامه داد: البته می‌توان برای مواردی توجیه قائل شد. مانند گریم و افکت تصویری و میدانی، زیرا در سالهای گذشته همواره شاهد بودیم که برای این بخش‌ها معمولا به یک نفر ثابت جایزه میدادند.

رئیسیان با بیان اینک جشنواره فیلم فجر جای رقابت و استانداردسازی است گفت: طبیعی است که همه فیلمسازان و عوامل علاقمند هستند تا بهترین کارشان در جشنواره فیلم فجر رونمایی شود و در این رویداد مهم فرهنگی حضور داشته باشند. 

او ادامه داد: از مهمترین موضوعات در جشنواره فیلم فجر بحث داوری است و اینکه هیات داوران جشنواره آراء عجیب و غریب مانند سال گذشته نداشته باشند. متاسفانه شکل برگزاری جشنواره فیلم فجر ما مانند جشنواره‌های اروپایی و جایزه دادنمان مانند اسکار است و داورانی که در 14 رشته اصلی بتوانند درست تشخیص بدهند، کمیاب هستند.

رئیسیان در پایان یادآور شد: اگر قرار است آیین نامه جشنواره تغییر کند باید ساختار جشنواره نیز عوض شود و در شان سینمای ایران باشد.

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =