خبرگزاری صدا و سیما نوشت: رئیس جمهور آمریکا گفت در دو سال اخیر، این کشور شاهد افزایش فاجعه بار تبهکاری‌های خشونت بار است.

به گزارش رويترز؛ دونالد ترامپ، رئيس جمهور آمريکا در سخنراني خود در مراسم فارغ التحصيلي در آکادمي ملي اف بي آي از افزايش خشونت هاي مسلحانه در کشورش ابزار نگراني کرد.

ترامپ گفت: در دو سال اخير، آمريکا شاهد افزايش فاجعه بار تبهکاريهاي خشونت بار است. در دو هزار و پانزده و شانزده، شاهد افزايش پياپي کشتار در حدود نيم قرن اخير بوديم. به آنچه در شيکاگو روي مي دهد نگاه کنيد، در اين شهر چه خبر است؟ براي دومين سال پياپي، هر سه ساعت يک نفر در شيکاگو هدف گلوله قرار مي گيرد. در بالتيمور در شمال پايتخت کشورمان، به طور متوسط هر روز يک نفر به قتل مي رسد. از ادارات پليس بيش از اندازه کار کشيده مي شود، بودجه اندکي در اختيار دارند و غير از من، کسي تقديري در خور از آنان نمي کند.

رئيس جمهور آمريکا ادامه داد: سال گذشته، هر دقيقه يک بار در اين کشور نيروهاي پليس هدف حمله قرار گرفته اند و در دو هزار و شانزده، بيش از صد و چهل افسر پليس جان خود را در هنگام اداي وظيفه از دست داده اند. ما باور داريم تبهکاراني که نيروهاي پليس ما را مي کشند، بايد با مجازات اعدام روبرو شوند.

ترامپ گفت: هر کودک آمريکايي حق دارد در جامعه اي امن بزرگ شود نه اينکه نگران گلوله هايي باشد که ممکن است از پنجره ها بيايند يا تبهکاراني که در گوشه و کنار خيابان ها جوانان را به خدمت خود در آورند. به عنوان رئيس جمهور، وظيفه من حفاظت از جان مردم و تامين امنيت آنان است.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =