ایرنا نوشت: عضو شورای مرکزی و معاون بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران زیر بار زورگویی‎ها و زیاده‌خواهی‎های آمریکا نخواهد رفت و منافع خود را در استقلال و در دفاع از ملت‎های مسلمان و وحدت جهان اسلام و حفظ ثبات و امنیت منطقه می‎داند.

حمیدرضا ترقی درباره بدعهدی‎های آمریکا و خروج احتمالی آنها از برجام افزود: توافق ما با گروه 1+5 بوده است و مفهومش این است که طرف ما کشورهای مختلف دنیا برای اجرای برجام و تعهدی بوده که در مقابل ما داشته اند.

وی ادامه داد: بنابراین طبیعتا کنار رفتن آمریکا از جرگه این کشورهای متعهد، گام اول در نقض کردن برجام و پاره کردن این توافق بین المللی است. در صورتی که اروپا هم به این حرکت آمریکا یعنی خارج شدن از برجام بپیوندند، آنگاه تصمیم نهایی ایران بر این خواهد بود که از برجام کنار بکشد و همانطور که آنها پاره کردند ما هم آن را بسوزانیم.

ترقی افزود: اما اگر اروپایی ها بتوانند مقاومت کنند و تحت تاثیر سیاست های اقتصادی و تحریم های آمریکا قرار نگیرند، ایران گزینه دیگری را غیر از خارج شدن از برجام دنبال می کند و همانطور که آقای ظریف هم اشاره کردند ما در مقابل این اقدام آمریکا هم گزینه خروج از برجام را داریم و هم گزینه های دیگری را می توانیم دنبال کنیم.

معاون بین‌الملل حزب موتلفه یادآور شد: البته خروج ما از برجام به این معنا نیست که به سمت سلاح هسته ای پیش برویم. عدم گرایش به سمت سلاح هسته ای جزو دکترین نظامی کشورمان است و آن به قوت خود باقی است؛ چه برجام باشد یا نباشد.

نمی شود هم داعش را تروریست خواند و هم سپاه که با آن در حال مبارزه است

محمود صادقی نمایندهد مردم تهران در مجلس، در واکنش به احتمال قراردادن سپاه پاسداران در لیست گروه های تروریستی از سوی آمریکا گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش رسمی جمهوری اسلامی ایران است و دولت آمریکا نمی تواند ارتش رسمی یک کشور را به عنوان یک سازمان تروریستی تلقی کند. سپاه پاسداران یکی از نیروهای اصلی در مبارزه با گروه تروریستی داعش -مظهر افراطی گری و تروریست در کل دنیا- بوده است، و یکی از بیشترین نقش ها را در این مسیر ایفا می کند. این تعارض دارد که هم داعش را گروه تروریستی اعلام کنند و هم سازمانی که با تروریست ها مبارزه کرده و در مقابل تحرکات وحشیانه و افراط گرایانه آنها در منطقه ایستاده است.

27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 716510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =