میزان نوشت:

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران از جابجایی تعداد زیادی درخت در ضلع غربی پارک جنگلی چیتگر به منظور توسعه جاده از تونل حکیم خبر داد و گفت: در حالی که تکنولوژی جابجایی درختان در ایران تضمینی به ما در خصوص از بین نرفتن آنها را نمی دهد، گفته می شود این درختان در حال جابجا شدن هستند.

محمد حقانی با اعلام خبر قطع تعداد زیادی درخت در ضلع غربی پارک جنگلی چیتگر، گفت: با اطلاع از این موضوع بلافاصله به پیگیری آن پرداختیم و متوجه شدیم مسئولان شهری منطقه در ابتدا به استتار این محدوده پرداخته، سپس به منظور امتداد جاده از تونل حکیم این درختان قطع کرده اند.
او با بیان این که پاسخ شهرداری در برابر پیگیری های ما جابجایی این درختان بوده است، گفت: روز گذشته به اعزام دو کارشناس اقدام کردیم اما تا کنون به جواب مورد نظر در این زمینه که آیا درختان جابجا شده اند یا اینکه همانطور که شنیده شده است قطع شده اند، نرسیده ایم.

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این تا فردا به طور حتم از محدوده مورد نظر بازدید خواهم داشت، گفت: مدیریت شهری ادعا می کند تکنولوژی جابجایی درختان را در دست دارد.این در حالی است که ماشین آلات جابجایی درخت تنها در زمین های نرم، سبک و جنگلی کاربرد دارد.

حقانی گفت: بدین صورت که چاله ای ایجاد می شود و با ماشین های مورد نظر چهارگوش درخت را برش می دهند و جابجا می کنند.

او با بیان این که خاک ایران خشک و سفت است، گفت: آنچه که تا کنون در تهران در خصوص جابجایی درخت انجام شده است به این صورت است که ریشه درخت را بسته بندی می کنند این در حالی است که این روش بسیار پر هزینه و پر دردسر است و به طور معمول بهره وری کامل را ندارد . ضمن این که نمی توان که مطمئن بود درختان آسیب نمی بینند یا نابود نمی شوند.

حقانی در پایان گفت: در خارج از ایران در فصل هایی که درختان به خواب زمستانه رفته اند و فعالیت خاصی ندارند از تزریق ماده ای خاص برای به خواب رفتن درختان استفاده می شد که این مورد نیز در ایران استفاده نمی شود و کارآیی ندارد.

 


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 396806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
    13 0
    والا شهرداری اگه درختای کل تهرانو ریشه کن نکنه خیالش راحت نمیشه اون از درختای خیابون ولیعصر که نمیدونم به چه دلیل از وسط قطعشون کردن یه جاهایی از خیابون ولی عصر دیگه اصلا چنار نداره واقعا متاسفم واسه شهردار تهران که افتخارش ساخت بزرگراهه
  • بی نام NL ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    8 0
    این اتفاقی که از پارسال من دارم پای خبرایی که به شهرداری مربوط هست اطلاع رسانیش میکنم ولی خبر انلاین منتشر نمیکنه اون تونل میتونست 1 کیلومتر از 2 طرف بلندتر باشه ولی این همه درخت قطع نشه
  • بی نام A1 ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    4 0
    اگر يك شاخه درخت در نهاد رياست جمهوري و يا دستگاه زير مجموعه دولت شكسته مي شد صدا و سيما چه ها كه نمي كرد