اولویت‌های وزرات اقتصاد در ۴ سال آینده از زبان کرباسیان

معاون اول رییس جمهور گفت:قرارداد هشت میلیارد یورویی بانک کره ای با وزارت اقتصاد ایران فردا امضا می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در مراسم تودیع طیب نیا و معارفه کرباسیان گفت:‌طیب‌نیا یک انسان دانشمند، صاحب‌نظر، پر کار و پاک دست است و دولت در جای مناسب از خدمات ایشان استفاده خواهد کرد. کرباسیان مدیری بسیار توانا و موفق است که سابقه درخشان، هم در حوزه نظر و هم در حوزه عمل دارد و هر کجا که بوده کارنامه خوبی داشته است.

او ادامه داد:ما مسایل اقتصادی را اصلی ترین چالش کشور دانسته ایم و کانون مسئولیت هدایت اقتصاد هم وزارت اقتصاد است که باید در ساماندهی مسایل اقتصادی تلاش کند و هم نظر نخبگان را هم دریافت کند؛ پس تصمیمات باید از خرد جمعی پیروی کند.
جهانگیری اظهار کرد: بودجه 95 درمالیات 114 هزار میلیارد تومان است. سازمان مالیات توانسته عملکرد خوبی داشته باشد. گمرک نیز در دولت یازدهم خوش درخشیده و زمان ترخیص به یک روز کاهش یافته و ان سازمان توانسته تحول ایجاد کند.
معاون اول رییس جمهوری گفت:باید دانست که بانک مرکزی هم در این بین نقش کمرنگی ندارد، چراکه سیاست‌های خود را در پیش گرفته و این امر می‌ تواند در اقتصاد نقش مهمی داشته باشد.
او عنوان کرد:اگر وزارت اقتصاد به خوبی حرکت کند حتی اگر وزارتخانه‌های دیگر دچار چالش باشند اقتصاد ایران به تحرک درخواهد آمد.بد است زمانی یک فرد بیکار است آن را به عضو هیات مدیره بنگاه های بزرگ تحمیل کنیم در حالیکه در ستاد اقتصاد مقاومتی مصوب کردیم که انتصابات در بنگاه های دولتی با شیوه خاصی صورت بگیرد و با نظارت باشد.
جهانگیری افزود: قرارداد هشت میلیارد یورویی بانک کره ای با وزارت اقتصاد ایران فردا امضا می شود.

آغاز خرید و فروش اوراق خزانه از هفته آینده

مسعود کرباسیان، وزیر اقتصاد در مراسم معارفه گفت:عملکرد دکتر طیب نیا مورد پذیرش و قبول مردم و دولت است و این افتخاری برای من است. دوست دارم در پایان دوره کاری ام کارنامه ای همچون طیب نیا داشته باشم.
او ادامه داد:در مجلس 4 محور برنامه ها را اعلام کردم، در چارچوب چیزی که دولت مطرح کرده در زمینه تولید و اشتغال باید به عرصه عمل درآید ما توانستیم از رشد منفی به مثبت و نرخ تورم تک رقمی برسیم و نرخ رشد نقدینگی به 23.2 درصد رسیده و سهم منابع ناشی از نفت به 26.1 درصد رسید و امیدواریم بتوانیم به آن استمرار بخشیم.
کرباسیان بیان کرد:توانمند شدن بخش خصوصی از برنامه های اصلی ماست. 97 درصد این برنامه ها منطبق با سند چشم انداز و اقتصاد مقاومتی است. اصل ۴۴ باید انچه مورد نظر مقام معظم رهبری است انجام شود.محیط کسب و کار و بهبود رقابت پذیری برای ما بسیار مهم است و سرعت می دهیم.
کرباسیان افزود:محیط کسب و کار و بهبود رقابت پذیری برای ما بسیار مهم است و سرعت می دهیم. بعد از برجام فضای خوبی در زمینه تامین مالی خارجی ایجاد شده است که باید حتما در کنار وزارت خارجه بتوانیم با سرعت این کار را به پیش ببریم.
وزیر اقتصاد اظهار کرد:ما با ولی اله سیف بانک مرکزی رفاقت داریم و در کنار این نهاد و سازمان برنامه کار خواهیم کرد. یکی از اقدام های مشترک وزارت اقتصاد و بانک مرکزی این بود که اوراق مشارکت دولتی و اسناد خزانه امکان خرید و فروش در بازار نداشت و مقرر شد در بورس اوراق بهادار در بازار ثانویه اجازه نقل و انتقال داشته باشد که به نفع کارآفرینان خواهد بود.
کرباسیان با اشاره به اینکه مدیریت منابع دولت بسیار مهم است، گفت:ما باید به سمت استانداردهای حسابرسی و شفاف برویم. و پولشویی و مسایل مرتبط با آن را باید پی بگیریم.اوراق خزانه ای که خارج از بازار سرمایه توسط دولت چاپ شده بود قرار شد در بازار ثانویه بورس اوراق بهادار مورد معامله قرار گیرد. اصلاح نظام بانکی هم از اولویت هاست.
او بیان کرد:انجام تکالیف اقتصاد مقاومتی وزارت اقتصاد مهمترین اقدام ماست.در سال قبل وزارت اقتصاد پروژه اقتصاد مقاومتی را در دستور کار داشت و خوشبختانه امسال نیز 13 پروژ اولویت دار اقتصاد مقاومتی و 15 برنامه اجرایی و 5 برنامه رونق اشتغال نیز به این وزارت خانه محول شد.

39224

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 700346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
    0 0
    اولویت ها :1حذف یارانه تمام افراد 2احیا مجدد صنعت خودرو با وام از جیب مردم 3باز کردن درهای اقتصاد به روی بسیجی های اقتصادی 4 خرید تجهیزات پیشرفته مبارزه با داعشی ها خیابانی 5 احیا حقوق شهروندی با موارد 14 همچنین اینترنت ملی و حذف اداره کار
  • بی نام US ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
    0 0
    ۳۸ ساله یک دلار را نتوانستند درست کنند بعدا از اولویت حرف می زنند. دلار داره همینطور می ره بالا