زمانی قمی ، استاندار مرکزی در این جشن نسبت به اعتراضات کارگران هپکو و آونگان بیان کرد: امروز به همت کارگران توانسته ایم در سالی که گذشت 706 میلیون دلار تولیدات در کشور داشته باشیم و تنها 291 میلیون دلار مبلغ واردات ما باشد.

به گزارش خبرآنلاین ، وی ادامه داد: ما اگر اهل غیر واقع گویی بودیم راهی را که 8 سال در این مملکت رفتند ، ادامه می دادیم. ما با کمترین اعتبار و هزاران مشکل ناشی از آن روبه رو هستیم.
زمانی قمی اظهار داشت: در جلسه ای که کارگر ما نتواند بدون لکنت زبان مشکلات و دغدغه هایشان را پشت تریبون مسئولین بیان کند جلسه ی ارزشمندی نیست.
وی افزود: این دولت با جیب خالی در مقابل شما جاده هایی را هموار کرده که من ترجیح می دهم صحبت های این جلسه را به جلسه ی بعد موکول کنم و در حال حاضر به درد و دل های کارگران گوش فرا دهم.
استاندار مرکزی تصریح کرد: بنابراین در این جلسه به همین مقدار کلام بسنده می کنم و این روز بزرگ را به همه کارگران تبریک و شاد باش عرض می نمایم.
ما از کسی صدقه و بخشش نمی خواهیم بلکه خواستار اجرای عدالت هستیم.
در ادامه محجوب ، دبیر کل خانه کارگر ایران بیان کرد: حل مشکلات کارگری هر چند بار مالی داشته باشد ، عدالت اصل است. ما از کسی صدقه و بخشش نمی خواهیم بلکه خواستار اجرای عدالت هستیم.
وی ادامه داد: طبیعت جلسات کارگری بیان دردها و زجرهاست. راه هپکو این نیست که ما هر روزه شاهد درد و رنج کارگران آن هستیم.
محجوب تصریح کرد: در تمام دنیا وقتی خصوصی سازی می شود بخشی از اعتبار را بابت احیا می گذارند . از این حیث از تمامی کارگران بخاطر عدم توجه به این مهم عذرخواهی می کنم.
وی افزود: مشکلات ناشی از واگذاری های گذشته را درک می کنیم و این اکنون در جامعه برای همه ملموس است .تلاش های دولت در از بین بردن زمینه های بی عدالتی قابل تقدیر است.
محجوب اظهار داشت: در هفته کارگر موضوعاتی مانند امنیت شغلی، معیشت کارگران، حقوق زنان کارگر، ایمنی و حفاظت در کار بررسی می شود که این انتظارات کارگران در اجرای عدالت از دولت می باشد.
هیچ صنایعی در دولت فعلی تعطیل نشده و هر چه وجود دارد مخروبه های دولت قبل است
میرزایی دبیر خانه کارگر استان مرکزی در ادامه اظهار داشت: جای امید دارد که در دولت فعلی هیچ صنایعی تعطیل نشده و هر چه صنایع تعطیل شده باقی مانده همگی مخروبه های دولت قبل است.
وی ادامه داد: کارگران ستون اصلی اقتصاد مقاومتی ومشکلاتشان از اصلی ترین دغدغه های مقام معظم رهبری است. امیدواریم در دولت دوم دکتر روحانی تلاش ها به نتیجه برسد و رونق بیشتری را شاهد باشیم.
میرزایی اذعان داشت: استان مرکزی چهارمین قطب صنعتی کشور بوده ولی صدای کارگرانش جای چرخ های صنعتش را گرفته است.
وی گفت: حجم مشکلات بازمانده از دولت گذشته مانع به نتیجه رسیدن کامل تلاش های دولت فعلی شده است.
در پایان این مراسم از جمعی از کارگران نمونه استان تجلیل و قدردانی شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 658217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =