توضیحات فرماندار اراک در خصوص لغو سخنرانی فائزه هاشمی

دادستان اراک اظهار داشتند فائزه هاشمی به ۶ ماه حبس و ۵ سال محرومیت از فعالیتهای سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و مطبوعاتی محکوم شده و باتوجه به مجازات تکمیلی طبق حکم تا حدود یکسال دیگر حق سخنرانی و فعالیت سیاسی ندارد.

دکتر بختیاری فرماندار شهرستان اراک در گفتگو با خبرآنلاین درخصوص لغو سخنرانی فائزه هاشمی در آئین گشایش ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در اراک توضیحاتی بیان کرد. بختیاری فرماندار شهرستان اراک اظهار کرد: در جلسه شورای تامین دهم اردیبهشت استان که در دفتر استاندار و باحضور کلیه اعضا برگزار شد طبق معمول هر جلسه اعضا اخبار و مسائل روز را مطرح کردند. وی بیان کرد:یکی از اخباری که توسط یکی از اعضا مطرح شداین بود که قرار است امروز در مراسم افتتاحیه ستاد تبلیغاتی دکتر روحانی فائزه هاشمی و مهندس جوادامام سخنرانی نمایند. فرماندار شهرستان اراک گفت : درهمین رابطه دادستان اراک اظهار داشتند فائزه هاشمي به ۶ ماه حبس و ۵ سال محرومیت از فعالیتهای سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و مطبوعاتی محکوم شده و باتوجه به مجازات تکمیلی طبق حکم تا حدود یکسال دیگر حق سخنرانی و فعالیت سیاسی ندارد. بختیاری افزود : استاندار مرکزی در این رابطه گفت بنده مدافع سخنرانی همه شخصیتهای سیاسی از همه جناح های کشور هستم و جوادامام هم سابقه درخشان در جبهه و جنگ دارند و از افراد دلسوز نظام هستند٬ لیکن افرادی که به هر صورت محرومیت از فعالیتهای سیاسی و اجتماعی و فرهنگی طبق حکم قاضی دارند ما هم تابع قانون هستیم و مخالفتی نداریم

وی ادامه داد : ولذا نظر دادستان اراک به رئیس ستادتبلیغاتی آقای دکترروحانی ابلاغ شد. فرماندار شهرستان اراک گفت: نامه ارسالی توسط معاون فرماندار متاسفانه مطابق باشرح واقعه نبوده و شورای تامین استان و شهرستان هیچ محدودیتی را برای فعالان سیاسی کشور و سخنرانان قائل نیست مگر قانون محدودیتی را قائل شود. بختیاری خاطر نشان کرد: استاندار مدافع آزادی بیان و طرح نظرات همه جناحهای کشور دراستان می باشد و بارها این مسئله را تکرار کرده است. وی گفت: بنده اشتباه معاون فرماندار را می پذیرم و از ستاد دکتر روحانی عذرخواهی می کنم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 661063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =