ایسنا نوشت: رییس سازمان بازرسی کل کشور از شناسایی تمام مدیرانی که حقوق‌های نجومی دریافت کرده‌اند خبر داد و گفت: در صورت قطعی شدن تخلفات و صدور حکم توسط مراجع قضایی این حقوق‌ها باید به خزانه بازگشت داده شود.

ناصر سراج درباره پرداخت حقوق‌های نامتعارف به برخی مدیران، اظهار کرد: تمام مدیرانی که حقوق‌های نجومی دریافت کرده‌اند در کشور شناسایی شده‌اند و به استناد ماده 84 الحاقی، اسامی آن‌ها برای رسیدگی به تخلفات به مراجع قضایی ارسال شده است.

وی افزود: این تخلفات بیشتر مشمول شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و بیمه‌ها بوده است و نتیجه نهایی این مساله اگر قطعی و منجر به حکم شد، توسط مراجع قضایی اعلام خواهد شد.

سراج درباره بازگشت حقوق‌های دریافت‌شده توسط مدیران، اضافه کرد: طبق قانون اگر تخلفات مدیران شناسایی‌شده احراز شود و این تخلفات بیانگر آن باشد که مدیری، خارج از قوانین و مقررات حقوقی دریافت کرده، این حقوق‌ها قطعاً باید به خزانه بازگشت داده شود.

وی درباره برنامه سازمان بازرسی در سال 96 عنوان کرد: 85 درصد برنامه امسال را در مرکز با توجه به اطلاعاتی که از استان‌ها در اختیار داریم، تنظیم کرده‌ایم و این برنامه جهت اجرا به استان‌ها ابلاغ شده است؛ 15 درصد باقی مانده این برنامه نیز بر اساس موضوعاتی که در آینده در کشور رخ خواهد داد، برنامه‌ریزی و ابلاغ خواهد شد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور تاكيد کرد: بیشتر برنامه‌ها در استان‌ها بر اساس اقتصاد مقاومتی و شعار امسال رهبری در بحث تولید و اشتغال است. همچنین مبارزه با مفاسد اقتصادی را نیز در برنامه داریم تا با آن برخورد جدی کنیم.

47234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 665855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =