«خبرجنوب» نوشت: مدیرکل کمیته امداد فارس مهم ترین رویکرد این نهاد حمایتی در سال جاری را توانمندتر کردن خانواده های نیازمند و ایجاد اشتغال پایدار برای آن ها دانست.

محمد بذرافشان گفت: ما به دنبال گداپروري و تجميع يك سري مستمري بگير نيستيم و بلكه به سمت توانمند كردن افراد و خانواده هاي نيازمند كمك، با رويكرد عزتمندانه و توانا كردن آن ها گام برمي داريم.
وي با بيان اين كه اين نهاد حمايتي با ايجاد شغل براي نيازمندان، آنها را از تحت حمايت خارج مي كند تا افراد نيازمندتري جاي آ نها را بگيرند، افزود: ما به دنبال ايستا كردن افراد نيستيم و حتي براي كمك به سالمندان و بيماران زمين گير كه به ما مراجعه مي كنند، اول خانواده آن ها را ارزيابي كرده و سپس كمكشان مي كنيم تا خود به استقلال برسند و محتاج كمكهاي ما نباشند.
بذرافشان گفت: با توجه به اين كه امسال سال اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال است. يكي از مهمترين اولويتهاي كميته امداد بحث توجه به مقوله اشتغال و توليد با رويكرد اشتغال پايدار در بين مددجويان تحت پوشش است. همچنان كه در سال گذشته بالغ بر 100 ميليارد تومان در قالب 6 هزار طرح ايجاد اشتغال شد و مهم ترين اهداف اين برنامه ايجاد اشتغال پايدار و با ثبات براي جامعه هدف ما بود. نكته دوم بحث آموزش رايگان براي اين عده بود كه در اين مورد بيش از 17 هزار نفر از مددجويان آموزش ديدند.
مدير كل كميته امداد فارس ادامه داد: نيازسنجي و مشاوره رايگان براي موفقيت بيشتر مددجويان در كسب حرفه و كسب، مساله مهم ديگری بود كه دنبال شد و نظارت هاي قبل از اجرا، در حين اجرا و بعد از اجرا هم مورد نظر بود تا به نتايج لازم دست پيدا كنيم.
ارائه تسهيلات به مددجويان ديگر موردي بود كه بذرافشان به تشريح آن پرداخت.
وي گفت: در سال گذشته براي خودكفايي خانوادهها از 45 ميليون تا 120 ميليون تومان تسهيلات در اختيار آنها قرار گرفت به گونه اي كه اگر فردي سرپرست خانوار بود مبلغ 45 ميليون تومان تسهيلات به او داده شد و همچنين به ازای هر نفر تا 5 نفر تسهيلات افزايش مييافت كه تسهيلات اين افراد هر كدام 15 ميليون تومان بود و جمع آن براي يك خانوار 5 نفره 75 ميليون تومان ميشد كه به اضافه تسهيلات 45 ميليون توماني سرپرست خانوار، اين مبلغ به بيش از 120 ميليون تومان ميرسید كه اين طرح در سال جاري نيز اجرا خواهد شد.
اين مسئول در ادامه اين گفت و گو به بحث حمايت از توليدات مددجويان اشاره كرد و بيان داشت: در اين زمينه يك سري افراد شناسايي شده اند كه كار پشتيباني انجام مي دهند، به اين نحو كه محصولات مددجويان خريداري و در كشور توزيع و حتي به كشورهاي ديگر نيز صادر مي شود و از اين طريق از توليدات مددجويان حمايت صورت مي گيرد، ضمن اين كه در حال حاضر 4 درصد شير مصرفي مردم استان را مددجويان تامين مي كنند و 7 درصد گوشت مصرفي در نقاط فارس متعلق به توليدات مددجويان كميته امداد است.
مدير كل كميته امداد فارس با بيان اين كه در سال گذشته اين نهاد حمايتي در زمينه جذب تسهيلات در كشور مقام نخست را كسب كرد، افزود: اقدامات كميته امداد تنها در زمينه اشتغال و اعطاي تسهيلات نيست. ما معتقديم در جايي كه در زمينه كاريابي و كارآفريني تلاش داريم، بايد به فكر مسكن مددجويان نيز باشيم و جهيزيه و درمان آن ها را نيز از ياد نبريم.
بذرافشان گفت: در زمينه مسكن در سال گذشته بيش از 5 هزار و 500 مورد فعاليت داشتيم و قطعا در سال جاري اين ميزان با كمك خيرين افزايش مي يابد.
وي افزود: سال گذشته فقط در حوزه مسكن 24 ميليارد تومان به مددجويان كمك شد كه از اين مبلغ 10 ميليارد تومان كمك خيرين بود و اكنون در اين حوزه ما به مسكن مددجويان فكر مي كنيم و اولويت نخست بحث مسكن ايتام، زنان بي سرپرست، بيماران زمين گير صعب العلاج، توجه به مسكن روستایيان و مناطق محروم و برگشت مجدد مهاجرين روستايي به روستاي خود است.
بذرافشان گفت: بايد براي تامين مسكن 7 تا 8 هزار خانوار اقدام كنيم و در اين زمينه نياز به همكاري بيشتر بانك هاي عامل و خيرين داريم.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 666362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =