اهدای 4000 هزار نسخه کتاب به کتابخانه های عمومی در سال گذشته

مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان از اهدای 4 هزار نسخه کتاب به کتابخانه های عمومی این استان در سال گذشته خبر داد.

اسماعیل احمدی در گفتگو با خبرآنلاین با اعلام این خبر اظهار داشت: این کتاب ها با موضوعات متنوع در شهرستان های استان توسط مردم و برخی ادارات و سازمان ها اهدا شده است.
وی با اشاره به اینکه بیشترین کتاب های اهدایی مربوط به شهرستان های سنندج و مریوان بوده است، عنوان کرد: در این میان کتابخانه های عمومی شهید برهان عالی سنندج و امام خمینی (ره) مریوان فعال تر بوده اند و بیشترین تعداد کتاب های اهدایی را از علاقمندان به وقف کتاب دریافت کرده اند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان درباره نحوه بهره گیری از کتاب های اهدایی در کتابخانه ها تصریح کرد: بنا بر نیاز کتابخانه ها کتاب های کاربردی و قابل استفاده در کتابخانه های عمومی توزیع و بخشی را که فرسوده و یا بدون مخاطب و فاقد محتوا هستند وجین می شوند.
احمدی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در اهدای کتاب، بیان کرد: فرهنگ وقف کتاب به عنوان عملی پسندیده که می تواند به ارتقای سطح آگاهی و بصیرت جامعه منجر شود باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه کردستان در تعبیر رهبر معظم انقلاب استانی فرهنگی است، اظهار داشت: همین امر وظیفه مسئولان و متولیان امر را برای فعالیت بیشتر سنگین تر می کند که بخشی از آن در حوزه کتاب است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان گفت: علاقمندان می توانند با اهدای کتاب به کتابخانه های عمومی شهروندان را ارتقای سطح آگاهی و پیشرفت علمی سهیم سازند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر نزدیک به 900 هزار نسخه کتاب در کتابخانه های عمومی کردستان موجود است، افزود: بر این اساس به ازای هر دو نفر یک کتاب در کتابخانه های وجود دارد که مطلوب نیست.
احمدی با اشاره به وضعیت منابع در سند 1404 نهاد کتابخانه های عمومی، عنوان کرد: در این سند چشم انداز باید به ازای هر فرد چهار کتاب در کتابخانه ها وجود داشته باشد و ما تا رسیدن به این میزان فاصله زیادی داریم.
مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان اضافه کرد: افراد و اقشار مختلف می توانند با اهدای کتاب، کتابخانه های عمومی استان را در نیل به اهداف سند چشم انداز یاری کنند.

۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 667850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =