۰ نفر
۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۹

اینستالیشن «عمر خیام» که طراحی آن را آرش فناییان انجام داده، در شهر کتاب الف در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آیین گشایش اینستالیشن «عمرخیام» با طراحی، کارگردانی و آهنگسازی آرش فناییان در شهر کتاب الف اجرا شد.

فنائیان این اینستالیشن را با هدف معرفی اندیشه‌ها و شخصیت حکیم عمرخیام و با مشارکت شهرکتاب الف اجرا کرد. این آیین با اجرای قطعه‌ای زنده به نام «galaxy» که فنائیان طراحی کرده و ساخته است، درمعرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

آرش فنائیان در ادامه توضیح داد: «در این اینستالیشن درختانی را می‌بینیم که ریشه درآسمان و شاخه در زمین دارند. پردیس هم الهام گرفته از اندیشه‌های خیام است. همچنین صورفلکی نیز که در آن مشاهده می‌شوند، اشاره‌ای به اختر شناس بودن خیام و آسمان دارند. قطعه بی کلام «galaxy» هم روایتگر فلسفه تکرار است و میمودرام «outgrowth» با بازی دنیا روحانی نیز، گشایش و مسیر رنجبار باروری را به نمایش می‌گذارد.»

این اینستالیشن، دومین اثر از مجموعه اینستالیشن‌های «شعرای کلاسیک جهان» است و آرش فنائیان پیش از این پروژه «رومی» را درآذرماه سال 94 و همزمان با هفته بزرگداشت مولانا درقونیه، اجرا کرده است.

ساخت درخت‌های پردیس این اینستالیشن از سوی بهنام معیریان صورت گرفته و خوشنویسی خط گوتیک، لاتین و پارسی آن نیزکار الهام دهقان نیری است . کیانا وحیدی‌منش، دنیا روحانی، مهرسا دبیری، بابک قاسم‌زاده‌اصل، سامان دلدار، رویا شاهنده، مونا مجاوری، کیمیا اوجبی، امیرمحمد امیدواران، ماهگل احمدی، بصیر احسانی و سوگل سلیمانی از جمله هنرمندانی هستند که در اجرای این آیین با فنائیان همکاری کرده‌اند.

این آیین تا 19 خرداد درشهرکتاب الف در معرض دید عموم خواهد بود و اجرای آیین آن نیز در ساعت هفت عصر روزهای 18 و 19 خرداد تکرار خواهد شد.

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 670615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =