«خبرجنوب» نوشت: پرونده عاملان قتل مرد مغازهدار که قربانی یک توطئه شبانه شده بود به دادگاه ارسال شد.

اسفند سال گذشته ماموران کلانتری شیراز در جریان جنایت مرگباری در شیراز قرار گرفتند و راهی آنجا شدند. محل حادثه یک مغازه بود و ماموران مقابل مغازه جسد مردی را کشف کردند. وقتی مشخص شد که قتل عمدی بوده است، ماجرا به کشیک جنایی شیراز گزارش شد و بازپرس درخشان همراه با تیمی از کارآگاهان اداره آگاهی در محل حاضر شدند.
ماموران با شناسایی کارگر این مغازه به بازجویی از وی دست زدند و معلوم شد که جسد متعلق به صاحب مغازه است. تحقیقات نشان میداد که همزمان با قتل، سرنخهایی به دست آمده که دو نفر در این جنایت نقش داشتهاند. با افشای این حقیقت ماموران مشخصات دو مظنون به قتل را در اختیار تیمهای گشتی قرار دادند و بررسیها برای کشف راز جنایت ادامه یافت.
ردپای دو مرد
تیم تحقیق در تجسسهای بعدی دریافت که مقتول با افراد زیادی در ارتباط بوده است. کارآگاهان به شناسایی افرادی که مقتول را میشناختند پرداختند تا اینکه به جوانی که با مقتول در تماس بود مشکوک شدند. مظنون به قتل چند روز قبل دستگیر شد و وقتی تحت بازجویی قرار گرفت درباره جنایت اظهار بیاطلاعی کرد.
وی اما در ادامه حرفهایی زد که ظن پلیس را به او بیشتر کرد.
او یک بار مدعی شد که مرد ناشناسی از مدتها قبل با مقتول اختلاف داشته و احتمالا وی دست به جنایت زده است و بار دیگر گفت که مقتول با کسی خصومتی نداشته و جنایتکار یک سارق
ناشناس است.
پلیس که مطمئن بود این جوان قصد دارد رازی را مخفی کند، بازجویی از وی را ادامه داد تا اینکه او راز قتل مغازه دار را فاش کرد و مدعی شد به دلیل اختلافات قبلی با همدستی جوان دیگری دست به جنایت زده و نقشه قتل را طراحی کرده است.
شناسایی عامل جنایت در دادسرا
بهدنبال اعترافات این مرد، بازپرس درخشان دستور بازداشت متهم دیگر را صادر کرد. این جوان نیز دستگیر شد اما در بازجوییهای نخست خود را بیگناه دانست و مدعی شد که اطلاعی از قتل ندارد. او اظهار داشت که فقط برای خرید به مغازه مقتول میرفته و نمیداند که چه کسی او را به قتل رسانده است. در حالی که بازجویی از این جوان ادامه داشت، هر دو متهم نزد بازپرس پرونده به بزه ارتکابی اعتراف کردند.
یکی از این جنایتکاران مدعی شد که به دلیل اختلاف شخصی که از مدت ها قبل با قربانی داشته شب جنایت با قصد و نیت قبلی در حالی که نیمه شب بوده گوشه ای کمین کرده و در یک فرصت مناسب که مغازه دار در حال بستن مغازه بوده با چاقو به سمت وی حملهور شدهاند.متهم به قتل گفت: در این میان با چاقو ضربه ای به مقتول زدیم غرق در خون روی زمین افتاد. سپس با اطمینان از مرگ وی از محل متواری شدیم.
پس از اعترافات این مرد جنایتکار ماموران، همدست وی را بازجویی کردند. در حالیکه تحقیقات در این پرونده ادامه داشت این متهم نیز ادعاهای همدستش را تایید کرد.این پرونده با قرار مجرمیت و کیفرخواست به دادگاهارسال شد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 677188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =