۰ نفر
۵ تیر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۶
بدرقه کوروش اسدی به خانه ابدی

ایرنا نوشت: پیکر زنده یاد کورش اسدی نویسنده مطرح کشور پس از مراسم تشییع از محل خانه هنرمندان ، در قطعه نام آوران گلزار بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد.

در مراسم تشییع پیکر مرحوم کوروش اسدی که صبح امروز دوشنبه 5 تیر با حضور جمعی از هنرمندان و اعضای انجمن صنفی نویسندگان و ناشران تهران، خانه کتاب، جایزه مهرگان ادب، مترجمان، مردم و علاقه مندان به فرهیختگان کشور و خانواده و اقوام مرحوم اسدی برگزار شد، تنی چند از اهل قلم و نزدیکان زنده ‌یاد کورش اسدی مطالبی در باره اخلاق و منش وی، برای حاضران بیان کردند و درگذشت این نویسنده توانا و تاثیرگذار در ادبیات داستانی معاصر کشور را اندوهی بزرگ برای نویسندگان و اهالی ادبیات ایران برشمردند.

کورش اسدی متولد مرداد 1343 در شهر آبادان نویسنده داستان کوتاه معاصر ایرانی و یک ویراستار ماهر و مدرس داستان ‌نویسی بود. مرحوم اسدی نگاهی جدی به داستان کوتاه داشت و در اغلب داستان‌هایش فضاهای بکری را تجربه کرده بود. او روز جمعه سوم تیر ماه در 53 سالگی و به علت بیماری در منزل خود در تهران درگذشت.

از جمله آثار کورش اسدی می توان به «پوکه ‌باز»، «باغ ملی»، «پایان محل رؤیت است»، «گنبد کبود» و رمان بلند «کوچه ابرهای گم ‌شده»، اشاره کرد.

مرحوم اسدی همچنین کار ویراستاری آثاری همچون «پینوکیو » ، «علی ‌بابا و چهل دزد» و «کتاب جنگل» را نیز بر عهده داشت. 

58244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 680541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =