مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: بی‌شک اگر بتوانیم موانع پیش روی رسانه‌ها را از میان برداریم روند توسعه استان‌مان با سرعت بیش‌تری پیش خواهد رفت.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، محمد محمدپور در همایش روز خبرنگار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار داشت: از حمایت این اداره کل از رسانه‌هایی که در راستای رسالت‌های وجودی خود فعالیت می‌کنند خبر داد.
وی افزود: نمی‌توان گفت که هیچ اقدامی برای ارتقا سطح رفاه خبرنگاران انجام نمی‌گیرد اما هنوز تا نکته ایده‌آل فاصله زیادی داریم.
محمدپور همچنین خاطرنشان کرد: مشکلات رسانه‌ها اگر به صورت منسجمی بیان شود، می‌توانیم هرماه جلساتی با حضور مدیران استانی برای موضوعاتی تخصصی برگزار کنیم و به حل مسائل و مشکلات خبرنگاران بپردازیم.
وی در ادامه اعلام کرد: حمایت مدیریت کلان استان یعنی استانداران و معاونان و... از جامعه خبری استان در سطح مطلوب و خوبی قرار دارد و افتتاح موزه مطبوعات در روز خبرنگار امسال از جمله اقدامات شایسته بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حساسیت مخاطبان امروز افزود: اقناع افکار عمومی در راه صحیح وظیفه خبرنگاران است اما باید توجه داشته باشید که مردم به شدت مطالب شما را قضاوت و مورد سنجش قرار می‌دهند.
وی در ادامه اعلام کرد: انتقاد سازنده قطعا با تخریب و سیاه‌نمایی تقاوت دارد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به عنوان ناظر جریان خبری استان با تخریب رسانه‌ها برخورد و از رسانه‌ای که رسالت حقیقی خود را انجام می‌دهد حمایت خواهد کرد.
امروزه رسانه ها اهرم های نظارتی و کنترلی جوامع هستند

در ادامه این همایش همچنین، معاون فنی و عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه خداوند در قرآن سوگند یاد می کند بر قلم و آنچه می نویسد، گفت: گرامی می داریم مقام روزنامه نگاران و شهید صارمی را که با خون خود این راه را در اذهان مسئولان و مردم ثبت کرد.
وی افزود: این راه سخت و پر فراز و نشیب است و باید تحمل و توجه شود با آگاهی بخشی در فضای اطلاعاتی امروز، انفجار اطلاعات باعث شده هر خبری در حوزه رسانه پخش و اثرگذار باشد، بهترین محفل است آنچه حقیقت است در جامعه نشر دهیم.
پورمهدی با بیان اینکه در دنیا استفاده از فضای رسانه مهمترین عامل برای پیشرفت، رشد و تعالی است، گفت: باید مطالعه و بررسی شود که چرا در برخی جوامع فساد اداری و مالی کم است چایی است که رسانه بتواند با سند و ادله حرف بزند.
وی با تاکید بر اینکه جایی که رسانه از بیان حقایق محدود شود فساد رشد خواهد کرد، گفت: در جهان امروز به جای رسیدگی و نگاه حراستی و نظارتی فضای رسانه ای باز است، در این جوامع اهرم های نظارتی و کنترلی رسانه ها هستند.
معاون فنی عمرانی استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: خوشبختانه در این دولت فضا به طور نسبی شفاف و راحت است و دولتمردان در معرض قضاوت و افکار عمومی قرار دارند.
وی با تاکید بر اینکه وارستگی و استقلال می تواند قدرت نقد به خبرنگار بدهد، خاطرنشان کرد: رسانه و خبرنگاری می تواند به عنوان چشم بینا و زبان گویای جامعه نقش ناظر و کنترل کننده را ایفا کند که استقلال و وارستگی داشته باشد، خبرنگار اگر وارسته باشد می تواند مسئول را نقد کند، اما اگر وابسته پست، پول یا مسایل دیگر باشد قدرت نقد نخواهد داشت.
پور مهدی ادامه داد: خبرنگار باید روحیه تعامل و همکاری داشته باشد، خود را در همه حال محق و عاام تصور نکند و باور داشته باشد که با هم می توانیم در توسعه جامعه قدم برداریم.
وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید آستانه تحمل خود را بالا ببرند، خاطرنشان کرد: در کنار دیدن نقاط سیاه بخشهای مثبت را هم دیده و باعث دلسردی در جامعه نشویم.
معاون فنی عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: متاسفانه نقاط سیاه بیشتر از توانایی ها و نقاط مثبت بزرگنمایی می شود، به جای تقویت توانایی ها زمان مطرح شدن هر فردی بلافاصله به ضعفها و ناتوانایها اشاره شده، و غافل بودیم که رشد تواناییها باعث رشد و توسعه استانمان خواهد شد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 695373

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =