۰ نفر
۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۳

تسنیم نوشت: قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۲۸۷ دلار و ۶۰ سنت رسید.

به گزارش رویترز، در حالی که ارزش دلار نسبت به پایین ترین رقم های هفته گذشته اندکی بالا رفته و سرمایه گذاران به دقت در حال رصد کردن تنش ها در شبه جزیره کره هستند، قیمت طلا امروز کاهش یافت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.1 درصد کاهش به 1287 دلار و 60 سنت رسید. قیمت فلز زرد در جلسه گذشته به بالاترین رقم از 7 ژوئن تاکنون یعنی 1291 دلار و 86 سنت رسیده بود.

قیمت طلای امریکا برای تحویل در ماه دسامبر نیز امروز با تغییری اندک به رقم 1293 دلار و 8 سنت رسید.

ریچارد ژو، تحلیلگر بازار طلا گفت: «احتمالا تنش های ژئوپلتیک در حال فروکش کردن است، بنابراین طبیعی است که قیمت طلا اندکی پایین بیاید.»

وی افزود: «پس از کاهش شدید ارزش دلار در طی پایان هفته گذشته، اتفاق جدیدی رخ نداده، بنابراین من حدس می زنم که تهدید ناشی از شبه جزیره کره کمتر شده است، اما ما فکر می کنیم عوامل بنیادین بازار طلا قوی هستند.»

ارزش دلار در برابر ین ژاپن امروز افزایش یافت و بالاتر از پایین ترین رقم حدود 4 ماه گذشته که هفته پیش به ثبت رسیده بود معامله شد.

شاخص دلار که معیار سنجش ارزش پول ملی امریکا در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی است، امروز تقریبا تغییری نداشت و رد رقم 93.109 باقی ماند.

تنش های ژئوپلتیک می تواند موجب افزایش تقاضا برای دارایی هایی که محلی امن برای سرمایه گذاری محسوب می شوند از جمله طلا گردد.

موسسه بی ام آی ریسرچ در تحقیقی نوشت: «هرچند جنگ لفظی شدیدتر میان مقامات امریکایی و کره شمالی موقتا قیمت طلا را بالا می برد، اما ما احتمال رویارویی نظامی را بعید می دانیم و از این رو، افزایش قیمت طلا به دلیل ترس از چنین رویارویی ای محدود خواهد بود.»

35225

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 697123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =