شهرستان طارم در تولید محصولات کشاورزی از توانمندی بالایی برخوردار است .

به گزارش خبرآنلاین، فرامرز نیک سرشت،معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان زنجان، به شناسایی بیش از 129 واحد تولیدی و صنعتی دارای قابلیت های صادراتی در زنجان از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اشاره کرد و افزود: استان زنجان به لحاظ تعداد واحدهای صادرکننده رتبه دوم کشوری را داراست.
وی ادامه داد: وزارت صنایع، استان زنجان را استانی توانمند در زمینه صادرات می داند و به قابلیت ها و ظرفیت های صادراتی استان پی برده، لذا با پیگیری بیشتر می توان از حمایت های این وزارتخانه استفاده کرد.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: باید با سنجش دقیق ظرفیت های بالای استان در زمینه صادرات، هر سال فعالیتی بالاتر از میانگین کشوری داشته باشیم و در مسیر توسعه صادرات در زنجان برنامه ریزی کنیم.
وی در ادامه بر ضرورت تشویق واحدهای تولیدی، صنعتی و کشاورزی به منظور استفاده از ظرفیت های گمرک استان تاکید کرد و گفت: با توجه به فرصت های ایجاد شده در گمرک استان زنجان، ضروری است واحدهای تولیدی، صنعتی و کشاورزی، صادرات خود را از مبادی گمرک زنجان انجام دهند تا شهروندان زنجانی از خروجی این اقدام منتفع شوند.
نیک سرشت، گمرک استان زنجان را دارای توانمندی های بالایی دانست و ابراز امیدواری کرد: با همراهی صادرکنندگان و تولیدکنندگان استان، زمینه صادرات برخی محصولات استان که از مبادی و گمرکات سایر استان ها صادر می شود، در زنجان فراهم گردد.
معاون استاندار همچنین از برگزاری جلسه هماهنگی با اداره کل امور مالیاتی استان به منظور تسهیل در امور صادرکنندگان خبر داد و گفت: با برگزاری جلسه هماهنگی، مقرر گردید زمان بررسی پرونده های مالیاتی تمامی 90 صادرکننده استان زنجان به صورت ویژه و در پروسه زمانی کوتاه مدت بررسی و تکمیل شود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 698226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =