برخورد با 10 نفر از مدیران گروه غیراخلاقی تلگرامی در استان زنجان

مرکز امنیت سایبری سازمان اطلاعات سپاه استان زنجان از برخورد با 10 نفر از مدیران گروه غیراخلاقی تلگرامی در استان زنجان داد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از مرکز امنیت سایبری سازمان اطلاعات سپاه استان زنجان طی ماه جاری، با ده نفر از مدیران و اعضای فعال گروه تلگرامی انتشار محتوای خلاف عفت و اخلاق عمومی، برخورد شد.
این گروه در حوزه‌های ضد امنیت اخلاقی در استان زنجان فعالیت داشت که به دستور مقام محترم قضایی یک نفر ایجاد کننده و مدیر اصلی گروه، دستگیر و 9 نفر از سایرمدیران و اعضای فعال این گروه تلگرامی، دعوت و مورد ارشاد قرار گرفتند و نسبت به عدم تکرار اقدامات مجرمانه در فضای مجازی و اصلاح صفحات مجرمانه متعهد شدند.
بنا بر گزارش مرکز امنیت سایبری سازمان اطلاعات سپاه استان زنجان این گروه تلگرامی غیر اخلاقی 2330 نفر عضو داشت که 39058 مورد عکس، صوت و فیلم مبتذل و مستهجن در آن منتشر شده بود که اعمالی جنسی ارتباط غیر اخلاقی با محارم، خویشاونان و کودکان را ترویج می‌کرد.
این گزارش می‌افزاید: دامنه سنی مدیران و فعالان اصلی این گروه مستهجن از 15 سال تا 26 سال بودند که به جرم خود اعتراف و علت اعمال مجرمانه خود را نا آگاهی به قانون و تفریح و سرگرمی عنوان می‌کردند که نشان می‌دهد نیاز به آگاهی بخشی و آموزش خانواده ها به ویژه جوانان و نوجوانان و نظارت بیش از پیش والدین به فرزندان خود دارد.
مرکز امنیت سایبری سپاه استان زنجان تاکید کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر نقش اهمیت فضای مجازی "فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد. علاوه بر مد نظر قرار دادن فرصت پها و مزایای فراوان فضای مجازی، بدیهی است رصد و شناسایی مجرمان سایبری از برنامه‌های مرکز امنیت سایبری سپاه استان خواهد بود و در صورت ادامه رفتار مجرمانه، توسط مجرمان فضای مجازی، با هماهنگی مقام محترم قضایی برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.
این مرکز همچنین در پایان با دعوت از مردم برای اطلاع رسانی در خصوص هرگونه رفتار مجرمانه می‌افزاید: مردم متدین و دلسوز انقلاب اسلامی و علاقمندان به آرامش عمومی جامعه مد نظر داشته باشند که زحمات شما در ارائه گزارش‌های مردمی ارسالی به ستاد خبری فضای مجازی گرداب( my.gerdab.ir/ ) نقش موثری در شناسایی این افراد داشته است و این سامانه همچنان آماده دریافت گزارشات شما ولی نعمتان نظام، می‌باشد.
به گزارش موج رسا آن دسته از افرادی که ناآگاهانه مرتکب جرایم در فضای مجازی می شوند جهت آگاهی، فهرست مصادیق محتوای مجرمانه موضوع ماده 21 قانون جرایم رایانه ای به www.internet.ir مراجعه کنند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 710921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =