با برگزاری اولین نشست کارگروه های بسته های تحول ونوآوری در آموزش علوم پزشکی روند پیگیری بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی در سطح کشور به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت در اولین نشیت کارگروه های بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی که در روز سه شنبه 4 ابان ماه 1395 برگزار گردید گفت: اعضای کارگروه های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی براساس تجربیاتی که داشته اند جهت توسعه این تجربیات در سطح کشور انتخاب شده اند.

لاریجانی به روند تدوین بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی اشاره کرد و اظهار داشت این بسته ها با مشارکت همه مسئولین آموزش علوم پزشکی کشور در فرایندی رفت و برگشتی طراحی شد و با تلاش همکاران در سطح کل کشور اکنون شاهد پیشرفت چشمگیری در سطح کشور هستیم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: حرکت های وسیعی در سطح دانشگاهها آغاز شده و در حال حاضر با تشکیل کارگروه های بسته ها در دانشگاه ها تمامی اعضای هیات علمی در اجرایی سازی بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی مشارکت دارند.

وی گفت: باتوجه به ظرفیت های متفاوتی که در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور وجود دارد اجرایی سازی بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی با مدلی یکسان در دانشگاهها امکان پذیر نیست، لذا از دانشگاه ها خواسته شده تا ترجمان بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی در هر دانشگاه تدوین شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر لزوم گسترش های آموزش علوم پزشکی بر مبنای نیازهای کشور تاکید کرد و گفت: بر این مبنا بحث ماموریت گرایی به صورت جدی در سطح کشور پیگیری شد و با تصویب سند آمایش سرزمینی ماموریت های مشخصی احصا و به مناطق آمایشی سپرده شده است.

لاریجانی گفت: با توجه به تجربیاتی که طی یکسال اجرای ماموریت ها در مناطق آمایشی ایجاد شده می بایست با کمک دست اندرکاران اجرایی، این ماموریت ها بازبینی و به روزرسانی شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت بر لزوم وجود چارچوب اجرایی روشن برای تمامی بسته ها تاکید کرد و گفت: انتظار این است که این چارچوب در کارگروه بسته ها تدوین شود. در همین راستا لازم است تا علاوه بر پشتوانه فکری روشن در راستای اجرای بسته ها، لازم است تیم مدیریتی قوی نیز در دانشگاهها مستقر شود.

وی گفت: باتوجه به پیشرفت برنامه های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی لازم است تیمی در سطح ملی به عنوان نماینده وزارت بهداشت اجرای این برنامه ها را رصد نماید. لذا 12 کارگروه از افراد صاحب نظر در حوزه های مختلف تشکیل شده تا این کار را پیگیری کنند.

لاریجانی گفت: اعضای کارگروه های برمبنای تجربیات قبلی خود انتخاب شده اند و انتظار این است که با برنامه روشنی و با هم افزایی گروهی این تجربیات را در سطح ملی توسعه دهند. کارگروه ها تجربیات دانشگاه ها را در هر حیطه جمع بندی می کنند و جهت بهره برداری کشوری منتشر می کنند.

وی با تاکید بر لزوم همکاری مستمر اعضای کارگروه ها، گفت: اقدامات ارزشمندی در سطح دانشگاهها صورت گرفته و لازم است به نحوی برنامه های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی به شکلی در کارگروه ها پیگیری شود تاضمن روشن شدن مدل ادامه کار این اقدامات به نحوی نهادینه شود که مستمر باشد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 594006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =