ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: توجه بیشتر به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های زنان روستایی در راستای تلاش برای توانمندی‌، این ظرفیت‌های با استفاده از امکانات و فرصت‌ها به عنوان یک مهم اولویت دار در سازمان جهاد کشاورزی کردستان در حال انجام است.

ذوالفقاری در گفت و گو با خبرنگار خبرآنلاین با اشاره به برگزاری اولین همایش ملی" نقش‌آفرینی زنان روستایی و عشایری در توسعه پایدارکه همزمان با روز جهانی زن روستایی در تهران برگزار شد اظهارکرد: توجه بیشتر به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های زنان روستایی در راستای تلاش برای توانمندی‌،این ظرفیت‌های با استفاده از امکانات و فرصت‌ها به عنوان یک مهم اولویت دار در سازمان جهاد کشاورزی کردستان در حال انجام است.
وی افزود: طی سه سال گذشته به مقوله معیشت و ایجاد نشاط بانوان روستایی کم توجهی شده است در راستای اهمیت این موضوع طی این سه سال بنا را بر توجه بیشتر و استفاده از توان زنان روستایی گذاشته ایم.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کردستان گفت: براین اساس بیشترین تعداد صندوق زنان روستایی در میان استانهای کشورحاصل توانمندی و استعداد زنان روستایی استان و همکاران ما در سازمان بوده است که در این میان میتوان به موفقیت دو شهرستان مریوان و دیواندره پیشرو در این مورد اشاره کرد.

وی همچنین با تاکید بر انجام مقدمات تشکیل اولین صندوق حمایت از تولیدات زنان روستایی در کشور گفت: با حضور نماینده شرکت مادر تخضصی حمایت از توسعه بخش کشاورزی کشور،هیئت موسس آن انتخاب و در آینده نزدیک ثبت خواهد شد.
ذوالفقاری بایاداوری اینکه زنان روستایی ستون خیمه خانواده های روستایی هستند اظهار داشت:
اگر ستون خیمه پایدار باشد خیمه در روستا سرپا و مهاجرت به شهر اتفاق نخواهد افتاد بنابر این زنان زحمتکش روستایی باید از نظر اقتصادی و معیشتی در وضعیت بهتری قرار بگیرند.
وی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال در روستاهادر گرو تشکیل صندوق های خرد زنان است گفت:اشتغال زنان روستایی علاوه بر تامین معیشت خانواده می تواند از مهاجرت مردان روستایی برای جویای کار به شهر نیز جلوگیری کند.
به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان : اولین جلسه رسمی انتخاب هیئت اجرایی موسس صندوق استانی زنان روستایی در محل سالن کنفرانس ساختمان صندوق حمایت از توسعه فعالیت های کشاورزی با حضور مهندس نظری نماینده شرکت مادر تخصصی حمایت از توسعه فعالیت های کشاورزی، جعفری معاون بهبودتولیدات دامی، کوشا مدیرهماهنگی ترویج کشاورزی و نمایندگان صندوق های اعتبارات خرد زنان در کل استان برگزار شد.

گفته می شود،در اولین همایش ملی" نقش‌آفرینی زنان روستایی و عشایری در توسعه پایدارکه همزمان با روز جهانی زن روستایی با حضور وزیر جهاد کشاورزی و همچنین ریاست سازمان جهاد کشاورزی کردستان در تهران برگزار شد از لادن عبدی به عنوان کارشناس مرکز خدمات نمونه تجلیل به عمل آمد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 717962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =